BEOGRAD, Nenad Ivanišević, član UO preduzeća „Koridor 10”, kaže da nije čuo za formiranje nove firme „Autoputevi Srbije” i tvrdi da će radovi uprkos problemima biti završeni prije roka.
Autoput kroz Srbiju na Koridoru 10 biće gotov prije 2015. godine iako je od predviđenih 340 kilometara do sada izgrađeno samo 48, kaže za Press član UO preduzeća „Koridor 10” Nenad Ivanišević.
On ističe da ništa ne zna o spekulacijama koje su se pojavile u medijima da će Vlada umjesto firme „Koridor 10” formirati novo preduzeće „Autoputevi Srbije”. Kao razlog za ovaj potez navode se loše poslovanje i slab napredak radova na izgradnji puteva.
Milijardu i po evra
– Nismo upoznati sa formiranjem preduzeća „Autoputevi Srbije”, tako da nemam komentar na priču da će Vlada da formira neko novo preduzeće koje će se baviti Koridorom – kaže Ivanišević.
Ugovor o zajmu sa Svjetskom bankom predviđa da Koridor 10 bude izgrađen do kraja 2015. godine, ali Ivanišević tvrdi da će radovi biti gotovi i prije roka. On najavljuje da će najveći dio puta biti završen u 2012. godini.
– U 2010. očekujem da će biti završena druga traka autoputa Horgoš – Novi Sad i deonica Subotica – Kelebija, a tokom 2011. obilaznica oko Beograda. U 2012. trebalo bi da bude okončan krak E-80 Niš – Dimitrovgrad. Severni krak Koridora 10 Horgoš – Novi Sad i Subotica – Kelebija finansira se iz budžeta, obilaznica Beograda finansira se iz sredstava EIB i EBRD, dok novac za tunel Straževica daje država – navodi Ivanišević.
Prema njegovim riječima, ukupno će oko milijardu i po evra biti uloženo u izgradnju Koridora 10.
Na pitanje Pressa zbog čega gradnja Koridora 10 sporo teče, Ivanišević navodi više razloga.
– Izgradnja puteva podrazumeva pripremu projektne dokumentacije, završetak eksproprijacije, sprovođenje tenderskih procedura i tek na kraju izvođenje radova. Izrada glavnih projekata, tehnička kontrola za sve preostale deonice na Koridoru 10, kao i rešavanje imovinsko-pravnih odnosa direktna su nadležnost JP „Putevi Srbije”, kod kojih su i sredstva za projektovanje i rešavanje imovinsko-pravnih pitanja – kaže Ivanišević. On tvrdi da je preduzeće „Koridor10”, koje je formirano početkom 2009. godine, u realizaciji poslova koji su mu povjereni ispunilo sve zadatke.
Madžar: Milošević više izgradio
Ekonomista Ljubomir Madždar ocijenjuje da se u Srbiji više izgradilo u vrijeme Miloševića nego od 2000. godine naovamo.
– Naša vlada je veoma neefikasna zato što je sastavljena od jedne široke koalicije koja se teško dogovara. A veliki projekti, poput Koridora 10, traže koordinaciju i saradnju više resora. Takođe, država nema novca i to što se pribavljalo putem privatizacije, zaduživanja i donacija je mahom išlo u potrošnju – naglašava Madžar.
Prema njegovim riječima, dodatni problem prave i loši imovinsko-pravni odnosi, neefikasna administracija i sudstvo.
– Studije izvodljivosti i projekti se ne rade dovoljno dobro, a izgleda i nedovoljno stručno. Sve je to jedno usko grlo domaće infrastrukture – ocenjuje Madžar.
I ekonomista Danilo Šuković smatra da je problem Koridora 10, osim nedostatku para, neefikasnost državnih institucija i korupcija. On podsjeća da izgradnju domaćih puteva stalno prate afere. Press