BANJALUKA, Ministar saobraćaja i veza Republike Srpske /RS/ Nedeljko Čubrilović i ministar saobraćaja Slovenije Patrik Vlačič konstatovali su da su koncesiona ulaganja najisplativija i najsvrsishodnija kada je riječ o izgradnji autoputeva i putne infrastrukture.
“Ministar Vlačič nam je potvrdio da imamo potpuno ispravan put kada kroz koncesiono ulaganje želimo da izgradimo mrežu autoputeva u RS. Nadamo se da ćemo, zahvaljujući ovoj saradnji, ostvariti zajednički nastup na realizaciji tih projekata. Preostaje da operativno radimo na tome u narednom periodu”, rekao je Čubrilović u telefonskoj izjavi za Srnu iz Ljubljane.
On je dodao da je sa slovenačkim ministrom razgovarao o svim aspektima koji se tiču infrastrukture i saobraćaja, kao i o slovenačkim iskustvima u izgradnji autoputeva, kao i o ulaganjima u željeznicu.
Čubrilović je napomenuo da je u Sloveniji razgovarao i sa rukovodstvom “Željeznica Slovenije” o saradnji i zajedničkom tržištu koje se poklapa sa tržištem “Željeznica RS”.
Vlačič je Srni potvrdio da je sa Čubrilovićem danas razgovarao o izgradnji mreže autoputeva, ali i o željeznicama i svjetlu projekta “Kargo 10” koji je Slovenija potpisala sa RS, Federacijom BiH, Srbijom, i Hrvatskom.
“Kada bih imao današnje iskustvo, autoputeve u Sloveniji gradio bih koncesijama, a iz budžeta bih se zadužio i gradio željeznice. To bi bio bolji način i mi bismo danas imali i jedno i drugo. Tako imamo danas u Sloveniji autoputeve, a željeznice su nam, kada je riječ o infrastrukturi, u dosta lošem stanju”, rekao je Vlačič.
On je naglasio da je podržao stav Čubrilovića da se mreža autoputeva u RS gradi koncesionim ulaganjima i ponovio slovenačku sugestiju da se u željeznice ulaže sredstvima iz budžeta kako bi se istovremeno obezbjedila i putna i željeznička infrastruktura, a istovremeno kvalitetni autoputevi “oslobodili” viška kamiona i drugih teških vozila za prevoz robe.
On je dodao da Ministarstvo saobraćaja Slovenije daje podršku domaćim firmama zainteresovanim da rade na izgradnji putne infrastrukture u svim zemljama okruženja.
Izražavajući zadovoljstvo današnjim razgovorima sa Čubrilovićem, koji ga je upoznao i o funkcionisanju vazdušnog saobraćaja i letovima na relaciji Banjaluka – Ljubljana, Vlačič je potvrdio da je prihvatio poziv da uskoro posjeti Banjaluku.
3 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovu podvalu kojom Patrik Vlačić puni glavu Čubriloviću ne mogu, a da ne prokomentarišem.Da ima ova iskustva Slovenija bi puteve pravila kroz koncesije, a željeznice iz budžeta. Time unaprijed eliminiše mogućnost traženja da se oboje radi kroz koncesije, jer valjda svako zna da obim prevoza na našim željeznicama nikada, bukvalno nikada,neće omogućiti rentabilan rad istih. Stoga i ide priča o iskustvu; Vi tamo pravite i pokrivajte gubitke željeznica iz budžeta, a puteve gdje se može zaraditi mi ćemo kroz koncesije. U paketu nemoj slučajno da vam padne napamet da tražite jer ćemo vas tužiti i tražiti pozamašnu odštetu što nas niste poslušali.
Opet će nas slovenci prevariti. Uvijek su uzimali kajmak od svega. U stvari i u onoj Jugoslaviji su sve tempirali prema svojim potrebama/finalni proizvodi u drvetu, prehrani, elktoindustriji, …/ dok smo mi južnjaci za njih radili poluproizvode ili najčešće samo sirovinu. I razdruživanje su oni pokrenuli, i umiljavanje u ratu i poslije rata za masne pare su činili. Evo i ovaj put će nas j….i.
Znam da Slovenci preko mojih ledja nece moci da se igraju..
Ko nam je kriv kad smo poslovno zaostali, i prije rata bili a pogotovo sada..
Sirova istina!