BEOGRAD, Potrošnja piva u svijetu skočiće za 12 odsto, najviše zahvaljujući tržištima Azije i Latinske Amerike, dok će bezalkoholna pića imati duplo veći rast, 24 procenta.
Obim trgovinske razmjene u oblasti bezalkoholnih pića se u posljednjih deset godina povećavao za četiri procenta godišnje, dok rast svjetske potrošnje piva u posljednjih 10 godina iznosi 30 procenata, što je skoro 120 milijardi litara.
Prema podacima delegacije njemačkih privrednika u Srbiji, potrošnja bezalkoholnih pića u svijetu u 2011 godini iznosila je 467 milijardi litara, a prema prognozama instituta za istraživanje tržišta Euromonitoring, prodaja će do 2016. porasti za još 24 procenta.
Što se piva tiče, do 2016. se očekuje povećanje prodaje za 12 procenata na svjetskom nivou. Ovaj rast se zasniva na povećanju potrošnje u Aziji, Latinskoj Americi, Istočnoj Evropi, Africi i Srednjem istoku. Zapadna Evropa i Sjeverna Amerika su zasićena tržišta, na kojima je potrošnja po glavi stanovnika već na visokom nivou.
U Srbiji se ukupna potrošnja najprodavanijeg alkohola na svijetu smanjila, ali se očekuje rast konzumiranja piva od 20 odsto do kraja 2016. godine. Potrošnja po stanovniku u Srbiji iznosi prosječno 66 litara na godišnjem nivou, a u Njemačkoj, primjera radi, 105 litara po stanovniku.
Ukupna potrošnja bezalkoholnih pića u Srbiji iznosi 1,1 milijardi litara, ili 165 litara po stanovniku godišnje, što predstavlja trećinu potrošnje u zemljama zapadne Evrope. Tržište bezalkoholnih pića u Srbiji ima veliki potencijal, s obzirom na očekivani rast od sedam odsto do kraja 2016. godine, i na situaciju u svijetu gdje ovaj sektor stagnira.
Najveći dio globalnog obima trgovinske razmjene u oblasti bezalkoholnih pića otpada na flaširanje vode, i u ovom segmentu se i ubuduće očekuje najveći porast. Kod gaziranih osvježavajućih pića rast je umjereniji, jer su ta pića u većoj konkurenciji s drugim bezalkoholnim pićima – voćnim sokovima, gotovim čajevima ili azijatskim specijalitetima, koji bilježe dvocifrenu stopu rasta.
Proizvođači piva će na zasićenim tržištima morati da se obraćaju novim ciljnim grupama sa inovativnim proizvodima, kao što su lagana piva određenih ukusa, koja su sve omiljenija kod žena.
Najvećim proizvođačima piva na svjetskom tržištu zadatak će sve više biti da proizvode atraktivna piva sa što nižim varijabilnim troškovima, zbog mnogobrojnih malih pivara koje pokrivaju lokalna tržišta u cijelom svijetu, i koje su usmjerene na kvalitet, specijalitete i individualnost, kao što su Kraft pivare (Craft) u SAD. Tanjug