BANJALUKA – Kineska firma “China Railway Design Corporation” zainteresovana je za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Rudanka-Banjaluka i to po cijeni od 132,8 miliona evra bez PDV-a, odnosno 302,9 miliona KM sa PDV-om, saznaje CAPITAL.
Vlada RS razmatrala je juče Informaciju o indikativnoj ponudi ove kineske firme te zadužila ministarstva finansija, saobraćaja i veza i „Željeznice RS“ da sa njima započnu aktivnosti koje prethode pregovorima za projekat remonta i modernizacije dionice pruge Rudanka-Banjaluka.
Iz ponude kineske firme, u koju je CAPITAL imao uvid, vidljivo je da je projekat podijeljen u dva dijela.
Prvi dio obuhvata radove na gornjem i donjem stroju kolosijeka otvorene pruge i stanica, propusta, tunela, mostova uz zadržavanje postojećih telekomunikacionih i signalno sigurnosnih uređaja od Jošavke do Banjaluke, dužine 24,27 kilometara.
Između ostalog, modernizacijom je predviđena pruga projektovane brzine 100 kilometara na sat, četiri stanice i dva stajališta (u Jošavki, Bojićima, Čelincu, Vrbanji, Incelu i Banjaluci), 10 mostova, od čega tri čelična i sedam betonskih.
Planirana je i gradnja tunela dužine 488 metara, sanacija oštećenih dijelova unutrašnje obloge tunela, sanacija procurivanja i radovi na zaštiti kosina.
U drugom dijelu navodi se remont i modernizacija signalno sigurnosnih uređaja, uspostavljanje daljinskog upravljanja i drugog.
“Nakon što je kineska firma izvršila pregled i procjenu svih potrebnih dokumenata u vezi sa planiranim radovima, ponuda je dostavljena i važi do 31. decembra 2025. godine“, navedeno je u ponudi.
Kinezi bi i kreditirali rekonstrukciju pruge
Sastavni dio ove ponude čine i pisma namjere “China Construction Bank Corporation” koja nudi kredit, kao i “China Export and Credit Insurance Corporation” (Sinosure) koja nudi osiguranje kredita.
“China Export and Credit Insurance Corporation” (Sinosure) je ponudila da osigura kredit do 95 odsto vrijednosti projekta, te iznijela i preliminarni prijedlog finansiranja.
“Za period finansiranja od 15 godina sa dvije godine grejs perioda na primjer, stopa premije za 13 godina otplate je od oko 5,7 odsto do šest odsto. Naknada za obradu kredita je jedan odsto, a o kamatnim stopama se pregovara sa bankama koje obezbjeđuju finansiranje“, navodi se u pismu namjere osiguravajuće kuće.
Prema uslovima koje propisuju kineske firme, za ovaj projekat garancije daje Ministarstvo finansija RS, a zajam se vodi na “Željeznice RS”.
Navode i to da je pismo namjere samo izraz njihove zainteresovanosti za projekat i da on nema nikakve obaveze niti odgovornosti za njih.