BANJALUKA – Kineska firma “China Railway Design Corporation” zainteresovana je za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Rudanka-Banjaluka i to po cijeni od 132,8 miliona evra bez PDV-a, odnosno 302,9 miliona KM sa PDV-om, saznaje CAPITAL.
Vlada RS razmatrala je juče Informaciju o indikativnoj ponudi ove kineske firme te zadužila ministarstva finansija, saobraćaja i veza i „Željeznice RS“ da sa njima započnu aktivnosti koje prethode pregovorima za projekat remonta i modernizacije dionice pruge Rudanka-Banjaluka.
Iz ponude kineske firme, u koju je CAPITAL imao uvid, vidljivo je da je projekat podijeljen u dva dijela.
Prvi dio obuhvata radove na gornjem i donjem stroju kolosijeka otvorene pruge i stanica, propusta, tunela, mostova uz zadržavanje postojećih telekomunikacionih i signalno sigurnosnih uređaja od Jošavke do Banjaluke, dužine 24,27 kilometara.
Između ostalog, modernizacijom je predviđena pruga projektovane brzine 100 kilometara na sat, četiri stanice i dva stajališta (u Jošavki, Bojićima, Čelincu, Vrbanji, Incelu i Banjaluci), 10 mostova, od čega tri čelična i sedam betonskih.
Planirana je i gradnja tunela dužine 488 metara, sanacija oštećenih dijelova unutrašnje obloge tunela, sanacija procurivanja i radovi na zaštiti kosina.
U drugom dijelu navodi se remont i modernizacija signalno sigurnosnih uređaja, uspostavljanje daljinskog upravljanja i drugog.
“Nakon što je kineska firma izvršila pregled i procjenu svih potrebnih dokumenata u vezi sa planiranim radovima, ponuda je dostavljena i važi do 31. decembra 2025. godine“, navedeno je u ponudi.
Kinezi bi i kreditirali rekonstrukciju pruge
Sastavni dio ove ponude čine i pisma namjere “China Construction Bank Corporation” koja nudi kredit, kao i “China Export and Credit Insurance Corporation” (Sinosure) koja nudi osiguranje kredita.
“China Export and Credit Insurance Corporation” (Sinosure) je ponudila da osigura kredit do 95 odsto vrijednosti projekta, te iznijela i preliminarni prijedlog finansiranja.
“Za period finansiranja od 15 godina sa dvije godine grejs perioda na primjer, stopa premije za 13 godina otplate je od oko 5,7 odsto do šest odsto. Naknada za obradu kredita je jedan odsto, a o kamatnim stopama se pregovara sa bankama koje obezbjeđuju finansiranje“, navodi se u pismu namjere osiguravajuće kuće.
Prema uslovima koje propisuju kineske firme, za ovaj projekat garancije daje Ministarstvo finansija RS, a zajam se vodi na “Željeznice RS”.
Navode i to da je pismo namjere samo izraz njihove zainteresovanosti za projekat i da on nema nikakve obaveze niti odgovornosti za njih.
6 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba
Zar nije Swietelsky radio remont iste te pruge prije 15 godina?
U pravu si. A prugu prema Prijedoru niko nije pipnuo 50 godina.
Remontovana je dionica Jošavka-S. Kostajnica. U dijelu ovog projekta predviđeni su građevinski radovi na dionici pruge Banjaluka-Jošavka. Ovom dinamikom kompletna pruga će biti remontovana za sto godina!
https://capital.ba/za-pet-godina-modernizovati-pruge-u-rs/
Remontovana je pruga od mosta na Vrbasu do Kostajnice, pruga i svi objekti uz prugu uključujući i stanične zgrade, radi daljinsko upravljanje saobraćajem pa ova informacija iznenađuje. Vozovi na ovoj relaciji sad idu 100km/h.
Vjerovatno je greška u prenosu informacije ili u izvoru. Treba se raditi pruga od Banja Luke do granice sa HR, i da se uradi isto kao od Banja Luke prema Doboju.
Ako je informacija tačna ovo je blam.
Bože, šta radite ovom narodu! Zar vas nije sram. Tri puta remontujete istu dionicu pruge u roku 18 godona a B.luka – No i grad niko ne remontuje a bolja je od ove remontovane.
Gdje će vam duša. Treba doći Bogu na ispovjed.
Željeznička plata je niža od najniže a vi bi još 300 miliona?
Unaprijed jasno, da nema ekonomskog smisla! Ko (će) uopšte koristit(i) tu prugu?! Osim Arcelor Mittala, vozi rudu iz Ljubije u želja žaru u Zenici…
Ali to svakako nema smisla, da jim plača država… Jedino što pojedinci vjerovatno vide šanse “da se ugrade” preprodaju kakvu zemljište ili kako drugačije ukradu šta…