Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    EKSKLUZIVNO: Direktor IRB-a podnio ostavku

    9. Juna 2025. — 10:39

    Danas isplata majskih penzija u Srpskoj

    9. Juna 2025. — 10:34

    Ribnjak “Saničani” ima novog stečajnog upravnika

    9. Juna 2025. — 10:00

    „Glovo“ se pere od rada na crno i keš isplata

    7. Juna 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09

    Dodatnih 88 miliona evra za investicije u zelenoj tranziciji

    30. Maja 2025. — 13:58

    Profitabilnost solarnih elektrana pala na istorijski minimum

    27. Maja 2025. — 08:13

    Evo koliko iznosi njemačka penzija nakon 45 godina rada

    9. Juna 2025. — 11:45

    Depoziti narasli na 34,22 milijarde KM

    9. Juna 2025. — 10:30

    ECB osmi put zaredom smanjuje kamate, BiH nijednom

    7. Juna 2025. — 11:54

    Devizne rezerve na kraju aprila povećane na 17,08 milijardi KM

    6. Juna 2025. — 16:30

    „Eastcode“ povećao vlasništvo u „Veleprehrani“  

    30. Maja 2025. — 10:24

    „Atlantik“ novom milionskom emisijom obveznica vraća stari dug

    28. Maja 2025. — 13:26

    Promet akcijama “Veleprehrane” vrijedan 126.100 KM

    26. Maja 2025. — 14:23

    Oštar pad Vol Strita

    22. Maja 2025. — 11:03

    Tržište automobila u BiH: Cijene skaču, a vozila nema na stanju

    7. Juna 2025. — 14:02

    Vlada FBiH produžila mjeru ‘zaključavanja’ cijena za 65 proizvoda

    2. Juna 2025. — 16:26

    Još jedan proizvod se povlači iz dm prodavnica

    2. Juna 2025. — 13:44

    Čak 77 odsto Crnogoraca odjeću kupovalo preko interneta

    2. Juna 2025. — 10:17

    Norveška uvodi turističku taksu

    8. Juna 2025. — 10:14

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Jedno od omiljenih ljetovališta u Crnoj Gori počinje da naplaćuje ulaz

    6. Juna 2025. — 14:46

    Za četiri mjeseca Banjaluku posjetilo preko 35.000 turista

    6. Juna 2025. — 13:23

    Ribnjak “Saničani” ima novog stečajnog upravnika

    9. Juna 2025. — 10:00

    Rast BDP-a Republike Srpske usporio na 1,5 odsto u prvom kvartalu

    3. Juna 2025. — 16:15

    Evropa se vraća nuklearnoj energiji

    2. Juna 2025. — 12:12

    Uvoz struje u BiH za godinu dana skočio čak 518,2 odsto

    2. Juna 2025. — 09:09
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

    8. Juna 2025. — 14:24

    Ljetovanje iz snova: Sedam noćenja za 100 evra

    7. Juna 2025. — 10:52

    Musk izgubio 34 milijarde dolara u jednom danu

    7. Juna 2025. — 09:02

    Poznata modna kuća zatvara trgovine

    31. Maja 2025. — 09:04

    Proizvođač pelena Pampers otpušta 7.000 ljudi

    6. Juna 2025. — 14:03

    Raspoloženje u njemačkoj stanogradnji poboljšano, ali i dalje na niskom nivou

    6. Juna 2025. — 11:50

    Moguće povećanje minimalne satnice u Njemačkoj sve je bliže

    6. Juna 2025. — 08:14

    OECD smanjio prognozu rasta svjetske ekonomije

    5. Juna 2025. — 09:02
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi traže 300 miliona KM za rekonstrukciju pruge Rudanka – Banjaluka

Kinezi traže 300 miliona KM za rekonstrukciju pruge Rudanka – Banjaluka

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević21. Marta 2025. — 15:156 komentara2 minute čitanja
FOTO: eKapija/Milica Stevuljević

BANJALUKA – Kineska firma “China Railway Design Corporation” zainteresovana je za rekonstrukciju i modernizaciju pruge Rudanka-Banjaluka i to po cijeni od 132,8 miliona evra bez PDV-a, odnosno 302,9 miliona KM sa PDV-om, saznaje CAPITAL.

Vlada RS razmatrala je juče Informaciju o indikativnoj ponudi ove kineske firme te zadužila ministarstva finansija, saobraćaja i veza i „Željeznice RS“ da sa njima započnu aktivnosti koje prethode pregovorima za projekat remonta i modernizacije dionice pruge Rudanka-Banjaluka.

Iz ponude kineske firme, u koju je CAPITAL imao uvid, vidljivo je da je projekat podijeljen u dva dijela.

Prvi dio obuhvata radove na gornjem i donjem stroju kolosijeka otvorene pruge i stanica, propusta, tunela, mostova uz zadržavanje postojećih telekomunikacionih i signalno sigurnosnih uređaja od Jošavke do Banjaluke, dužine 24,27 kilometara.

Između ostalog, modernizacijom je predviđena pruga projektovane brzine 100 kilometara na sat, četiri stanice i dva stajališta (u Jošavki, Bojićima, Čelincu, Vrbanji, Incelu i Banjaluci), 10 mostova, od čega tri čelična i sedam betonskih.

Planirana je i gradnja tunela dužine 488 metara, sanacija oštećenih dijelova unutrašnje obloge tunela, sanacija procurivanja i radovi na zaštiti kosina.

U drugom dijelu navodi se remont i modernizacija signalno sigurnosnih uređaja, uspostavljanje daljinskog upravljanja i drugog.

“Nakon što je kineska firma izvršila pregled i procjenu svih potrebnih dokumenata u vezi sa planiranim radovima, ponuda je dostavljena i važi do 31. decembra 2025. godine“, navedeno je u ponudi.

Kinezi bi i kreditirali rekonstrukciju pruge

Sastavni dio ove ponude čine i pisma namjere “China Construction Bank Corporation” koja nudi kredit, kao i “China Export and Credit Insurance Corporation” (Sinosure) koja nudi osiguranje kredita.

“China Export and Credit Insurance Corporation” (Sinosure) je ponudila da osigura kredit do 95 odsto vrijednosti projekta, te iznijela i preliminarni prijedlog finansiranja.

“Za period finansiranja od 15 godina sa dvije godine grejs perioda na primjer, stopa premije za 13 godina otplate je od oko 5,7 odsto do šest odsto. Naknada za obradu kredita je jedan odsto, a o kamatnim stopama se pregovara sa bankama koje obezbjeđuju finansiranje“, navodi se u pismu namjere osiguravajuće kuće.

Prema uslovima koje propisuju kineske firme, za ovaj projekat garancije daje Ministarstvo finansija RS, a zajam se vodi na “Željeznice RS”.

Navode i to da je pismo namjere samo izraz njihove zainteresovanosti za projekat i da on nema nikakve obaveze niti odgovornosti za njih.

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
kinezi pruga Rudanka-Banjaluka
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRadnici „Željeznica“ stupaju u generalni štrajk
Sljedeći članak Cijene nafte rastu na kraju sedmice

Povezani članci

Capital teme 52 minute čitanja

Sindikat „Šuma RS“ traži smjene ili ide u štrajk

Capital teme 02 minute čitanja

Pugerov sin uhvaćen u krađi struje

6 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu info@capital.ba

  1. Igor 21. Marta 2025. 15:37

    Zar nije Swietelsky radio remont iste te pruge prije 15 godina?

    Odgovori
    • Vlado 23. Marta 2025. 21:23

      U pravu si. A prugu prema Prijedoru niko nije pipnuo 50 godina.

      Odgovori
    • Naravoučenije 24. Marta 2025. 07:30

      Remontovana je dionica Jošavka-S. Kostajnica. U dijelu ovog projekta predviđeni su građevinski radovi na dionici pruge Banjaluka-Jošavka. Ovom dinamikom kompletna pruga će biti remontovana za sto godina!

      https://capital.ba/za-pet-godina-modernizovati-pruge-u-rs/

      Odgovori
      • ŽRS 24. Marta 2025. 08:34

        Remontovana je pruga od mosta na Vrbasu do Kostajnice, pruga i svi objekti uz prugu uključujući i stanične zgrade, radi daljinsko upravljanje saobraćajem pa ova informacija iznenađuje. Vozovi na ovoj relaciji sad idu 100km/h.
        Vjerovatno je greška u prenosu informacije ili u izvoru. Treba se raditi pruga od Banja Luke do granice sa HR, i da se uradi isto kao od Banja Luke prema Doboju.
        Ako je informacija tačna ovo je blam.

        Odgovori
    • Franc Kafka, "Stepski vuk". 24. Marta 2025. 10:08

      Bože, šta radite ovom narodu! Zar vas nije sram. Tri puta remontujete istu dionicu pruge u roku 18 godona a B.luka – No i grad niko ne remontuje a bolja je od ove remontovane.
      Gdje će vam duša. Treba doći Bogu na ispovjed.
      Željeznička plata je niža od najniže a vi bi još 300 miliona?

      Odgovori
  2. D. Vengust 22. Marta 2025. 20:44

    Unaprijed jasno, da nema ekonomskog smisla! Ko (će) uopšte koristit(i) tu prugu?! Osim Arcelor Mittala, vozi rudu iz Ljubije u želja žaru u Zenici…
    Ali to svakako nema smisla, da jim plača država… Jedino što pojedinci vjerovatno vide šanse “da se ugrade” preprodaju kakvu zemljište ili kako drugačije ukradu šta…

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

EKSKLUZIVNO: Direktor IRB-a podnio ostavku

9. Juna 2025. — 10:3902 minute čitanja

Jovanović naveo da ostavku podnosi iz zdravstvenih razloga

Danas isplata majskih penzija u Srpskoj

9. Juna 2025. — 10:34

Ribnjak “Saničani” ima novog stečajnog upravnika

9. Juna 2025. — 10:00

„Glovo“ se pere od rada na crno i keš isplata

7. Juna 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti