Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Politika i neuspjela privatizacija pokopale GIKIL, četvrtina radnika na birou

    18. Novembra 2025. — 16:02

    Nedostupni brojni portali u BiH

    18. Novembra 2025. — 15:59

    Petrović mimo znanja Vlade tražio poskupljenje struje

    18. Novembra 2025. — 13:35

    Komora uduplala upisninu da odbije nove advokate

    18. Novembra 2025. — 13:12
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Đokić: Dešavanja sa NIS-om neće uticati na Srpsku

    18. Novembra 2025. — 12:00

    Britanija gradi prvu malu nuklearnu elektranu

    16. Novembra 2025. — 10:52

    Skok cijene nafte nakon dvonedjeljnih padova

    15. Novembra 2025. — 09:37

    Šta je CBAM: “Prljava energija” koštaće EPS skoro 200 miliona evra godišnje

    13. Novembra 2025. — 13:03

    Dug javnih zdravstvenih ustanova u Srpskoj biće plaćen naredne godine

    18. Novembra 2025. — 14:00

    Srdić novi direktor Banjalučke berze

    18. Novembra 2025. — 10:15

    Banke u BiH za devet mjeseci zaradile 697,5 miliona KM

    17. Novembra 2025. — 13:51

    Nedostatak investicija u BiH ugrožava ekonomiju

    13. Novembra 2025. — 11:35

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Najbogatiji Hrvat snažno ulazi na tržište BiH

    30. Oktobra 2025. — 12:55

    Amerikanci prave novu berzu u BiH

    27. Oktobra 2025. — 15:27

    Njemački kancelar predlaže stvaranje evropskog Volstrita

    21. Oktobra 2025. — 15:49

    Onlajn platforme potkopavaju domaće tržište

    18. Novembra 2025. — 09:40

    Ovo su najveći trgovački lanci Evrope, jedan dominira

    17. Novembra 2025. — 11:37

    Nova pravila za izvoz prehrambenih proizvoda u Kinu

    14. Novembra 2025. — 10:04

    Za deset godina utrostručena vrijednost uvoza automobila u Srpskoj

    13. Novembra 2025. — 09:50

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Za devet mjeseci BiH posjetilo 1,53 miliona turista

    8. Novembra 2025. — 08:03

    Ryanair ukida papirne karte

    6. Novembra 2025. — 13:46

    Turističke vaučere u Srpskoj moći će da koriste i stranci

    6. Novembra 2025. — 11:30

    Đokić: Dešavanja sa NIS-om neće uticati na Srpsku

    18. Novembra 2025. — 12:00

    Britanija gradi prvu malu nuklearnu elektranu

    16. Novembra 2025. — 10:52

    Skok cijene nafte nakon dvonedjeljnih padova

    15. Novembra 2025. — 09:37

    Šta je CBAM: “Prljava energija” koštaće EPS skoro 200 miliona evra godišnje

    13. Novembra 2025. — 13:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Istočnom Sarajevu se osniva laboratorija za pametnu poljoprivedu

    13. Novembra 2025. — 11:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Njemački komunalci u travi pronašli zlatne poluge

    11. Novembra 2025. — 14:35

    Čokoladni Deda Mraz „topi“ budžet kupaca

    7. Novembra 2025. — 12:41

    Pala cijena nafte

    18. Novembra 2025. — 09:02

    Kineske željeznice koristilo 3,95 milijardi putnika

    17. Novembra 2025. — 10:10

    Cijene plina stabilne

    17. Novembra 2025. — 08:59

    Zelenski objavio dogovor o nabavci gasa iz Grčke

    16. Novembra 2025. — 11:45
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi probili rok za projektovanje autoputa Banjaluka – Prijedor

Kinezi probili rok za projektovanje autoputa Banjaluka – Prijedor

Dejan TovilovićDejan Tovilović31. Januara 2020. — 15:586 komentara3 minute čitanja
putevi republike srpske
Ilustracija (Foto: autoputevirs.com)

BANJALUKA – Kineska firma „SDHS-CSI BH“ nije na vrijeme obezbjedila idejni projekat za autoput Banjaluka – Prijedor, a Vlada Republike Srpske im je izašla u susret i dala dodatnih šest mjeseci da završe taj posao.

Moravski koridor

Naime, rok da Kinezi završe idejni projekat je istekao u decembru, ali projekat nije završen, nakon čega im je Vlada dala novi rok, do kraja juna ove godine.

Direktorica Republičke uprave za geodetske i imovinsko pravne poslove RS Bosiljka Predragović, govoreći o radu i planovima te Uprave, rekla je da ih ubuduće očekuju malo teži i stresniji zadaci, jer će se raditi po skraćenim rokovima.

„Očekujemo da će kineski ponuđač uspijeti do kraja juna da završi idejni projekat, nije uspio u decembru da to završi, rok je produžen aneksom ugovora. Ukoliko to završi, mi krećemo u proceduru donošenja lex specialis zakona o eksproprijaciji za autoput Banjaluka – Prijedor. Mi smo se već reorganizovali, dobili smo veći budžet kako bi mogli da zaposlimo dodatne kadrove koji su nam neophodni“, istakla je Predragovićeva na prijemu za medije.

Kineska kompanija „China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group” osnovala je u Srpskoj firmu „SDHS-CSI BH“ s kojom je Vlada potpisala koncesioni ugovor.

Za potrebe projektovanja autoputa Kinezi su osnovali i firmu „Everit“ kojoj je koncesionar „SDHS-CSI BH“ povjerio ulogu glavnog ugovarača za projektovanje i izgradnju projekta.

U avgustu prošle godine Kinezi su raspisali tender za geodetsko snimanje i projektovanje izgradnje autoputa Banjaluka – Prijedor kojim  je bilo definisano da projektant mora početkom decembra 2019. godine kompletirati studiju izvodljivosti i pribaviti lokacijske uslove, te završiti idejni projekat.

Podsjećamo, Ugovor o koncesiji za izgradnju autoputa Banja Luka – Prijedor potpisan je 13. decembra 2018. u Banjaluci čime je počeo da teče rok od dvije godine za eksproprijaciju zemljišta, koju treba da uradi Republika Srpska, te rok za izradu glavnog projekta, što je obaveza kineskih investitora.

Nedugo zatim, u februaru 2019. godine premijer Srpske Radovan Višković rekao je da će Vlada gradnju autoputa prema Prijedoru odgoditi dok ne izgradi autoput do granice prema Srbiji kako bi povezali Banjaluku i Beograd. Međutim, Kinezi nisu pristali na odgodu.

Za autoput Banjaluka – Prijedor Republika Srpska će 30 godina plaćati godišnju naknadu za raspoloživost autoputa u iznosu od 32,5 miliona evra.

Taj iznos trebalo bi da bude obezbijeđen od naplate putarine na svim autoputevima u RS, a ako to ne bude dovoljno, ostatak će da bude obezbijeđen iz Budžeta RS, pisali smo u tekstu „Sav novac od putarina u Srpskoj ide Kinezima“.

Kinezi, s druge strane, treba da plaćaju godišnju naknadu od pet odsto od prihoda ostvarenih obavljanjem koncesione djelatnosti, odnosno od iznosa prikupljene putarine.

Eksproprijacija zemljišta za potrebe izgradnje autoputa treba da košta Budžet RS oko 21,5 miliona evra.

Planirano je da autoput Banjaluka – Prijedor bude dug 42 kilometra, a za uloženih 297 miliona evra, Kinezima na kraju Republika Srpska treba da plati 975 miliona evra.

Kakvi su tačno rokovi propisani Ugovorom o koncesiji nije moguće saznati jer „Autoputevi Republike Srpske“ i direktor tog preduzeća Dušan Topić od javnosti kriju dokumente.

Ranija analiza portala CAPITAL pokazala je da bi građani Republike Srpske mogli ostati bez stotina miliona maraka jer je Vlada RS bez analize o prometu vozila obećala kineskoj kompaniji da će na autoputevima godišnje prikupiti 32,5 miliona evra putarine, a sve manje od toga biće plaćeno iz Budžeta RS.

CAPITAL: Svjetlana Šurlan

Preuzimanje dijelova teksta ili teksta u cjelini je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.capital.ba
autoput banjaluka prijedor bosiljka predragovic China Shandong Inernational Economic & Technical Cooperation Group SDHS-CSI BH
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakVišković: Nećemo dozvoliti ugrožavanje rada aerodroma Mahovljani
Sljedeći članak Najava događaja za subotu, 1. februar 2020. godine

Povezani članci

Capital teme 21 minuta čitanja

Dom zdravlja Doboj daje medicinske aparate u zalog za kredit

6 komentara

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. omarska 31. Januara 2020. 18:49

    Samo da taj put bude imao priključak kod Omarske

    Odgovori
  2. Srednja Lamovita 31. Januara 2020. 20:52

    Samo da ubace i petlju za Srednju Lamovitu. Da se ne ide okolo bolje je

    Odgovori
  3. Verić 31. Januara 2020. 22:16

    Treba ubaciti i petlju prema Verićima na ovome putu

    Odgovori
  4. Novi Grad 1. Februara 2020. 15:06

    Bilo bi dobro da se ovaj put produži do Novog Grada. Zbog ljudi koji žive tamo. A i rasteretio bi se granični prelaz u Gradišci.

    Odgovori
  5. Greska 1. Februara 2020. 17:45

    Bilo bi dobro da su zbog kasnjenja kineza raskinuli ugovor jer je stetniji nego bilo koji drugi. Za 48 km autoputa dati 2 milijarde maraka to je tezak kriminal. Ovaj autoput bi jeftinije napravio Stankovic.

    Odgovori
  6. Minor 2. Februara 2020. 21:50

    Ovo je skuplje jer se u asfalt ugrađuje posebna vrsta aluminijuma.

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Politika i neuspjela privatizacija pokopale GIKIL, četvrtina radnika na birou

18. Novembra 2025. — 16:0206 minuta čitanja

Prema riječima Šogoljevića, oko 200 njegovih kolega kojima su uručeni otkazi 11. novembra, tu informaciju nisu imali.

Nedostupni brojni portali u BiH

18. Novembra 2025. — 15:59

Petrović mimo znanja Vlade tražio poskupljenje struje

18. Novembra 2025. — 13:35

Komora uduplala upisninu da odbije nove advokate

18. Novembra 2025. — 13:12

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.