PEKING, Više od 13 milijardi dolara potrošili su 11.novembra kupci u Kini preko interneta, iskoristivši popuste koji se nude na takozvani Dan samaca, praznik kog su kreirali trgovci da bi privukli samce da se “utješe” kupovinom kao terapijom.
Za samo 24 sata, prodaja na internetu u Kini je premašila promet ostvaren tokom glavne potrošačke groznice u SAD koja traje pet dana, od Dana zahvalnosti do Cyber ponedjeljka, prenosi agencija France presse.
Ovogodišnji bruto obim prodaje, kao ključno mjerilo online prodaje, pretekao je prošlogodišnju internet prodaju u Kini od 91,2 milijarde juana (13,4 milijarde dolara), saopštila je kineska platforma za online trgovinu Alibaba, dodajući da je samo u prvih pet minuta potrošeno više od milijardu dolara.
Rivalska kompanija JD.com, više fokusirana na prodaju elektronike, takođe je saopštila je da je ovogodišnja prodaja premašila prošlogodišnju.
U SAD, ukupna online prodaja u pet pomenutih prazničnih dana je prošle godine dostigla vrijednost od 11,1 milijarde dolara, prema podacima kompanije Adobe digital index.
Za Dan samaca izabran je 11. novembar, kao simboličan zbog jedinica u datumu /11. 11./, prenosi agencija AFP, podsjećajući da Kina ima najveći broj korisnika interneta u svijetu.
Tanjug