Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

    20. Juna 2025. — 16:06

    Potvrđeno: „Pavgord“ kupio „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

    20. Juna 2025. — 15:44

    Pročitajte koji vrtići su potpisali ugovor o subvencijama sa gradom Banjaluka

    20. Juna 2025. — 15:06

    Nakon ostavki dvojice direktora radnici IRB-a idu na sistematski

    20. Juna 2025. — 15:04
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Cijene nafte pale nakon višednevnog rasta

    21. Juna 2025. — 08:17

    Cijene naftnih derivata ponovo skaču, distributeri već najavili vrtoglavi skok

    20. Juna 2025. — 09:35

    Mađarska planira da uveze 8,5 milijardi metara kubnih ruskog gasa

    19. Juna 2025. — 13:00

    Profesije koje u Njemačkoj donose platu veću od 100.000 evra godišnje

    22. Juna 2025. — 08:01

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Višković: Srpska spremna za razgovor o aranžmanu sa MMF-om

    20. Juna 2025. — 15:40

    Promet na Banjalučkoj berzi 16.438 KM

    19. Juna 2025. — 14:15

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Ko stoji iza velike transakcije akcijama Sarajevo osiguranja

    10. Juna 2025. — 14:30

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Crna Gora u trci za najpoželjniju destinaciju

    16. Juna 2025. — 09:00

    Izvoz iz BiH procentualno raste više od uvoza

    21. Juna 2025. — 14:19

    Prekinuto istraživanje i vađenje nafte na jedinom nalazištu u BiH

    21. Juna 2025. — 10:04

    Cijene nafte pale nakon višednevnog rasta

    21. Juna 2025. — 08:17

    Cijene naftnih derivata ponovo skaču, distributeri već najavili vrtoglavi skok

    20. Juna 2025. — 09:35
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Organsko povrće na vodi i bez grama hemije

    14. Juna 2025. — 12:50

    Kina, Indija, Rusija i partneri osnivaju međunarodnu robnu berzu

    22. Juna 2025. — 11:11

    EU preporučila Bugarsku za 21. članicu Evrozone

    22. Juna 2025. — 09:05

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kinezi dali ponudu koja se ne odbija

Kinezi dali ponudu koja se ne odbija

adminadmin28. Januara 2013. — 06:30Nema komentara4 minute čitanja

crnogorska flotaPODGORICA, Odluka da se u vrijeme globalne krize krene sa obnavljanjem flote, samo na prvi pogled može da izgleda nelogično. Činjenica je da je upravo zbog krize uslijedio pad cijena u brodogradnji, pa je Crnogorska plovidba iskoristila tu pogodnost, i uz saglasnost Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore ugovorila nabavku novih brodova.

„Globalna ekonomska kriza uticala je i na cijene u novogradnji, pa smo procjenili da je sada pravi trenutak za kupovinu brodova i obnovu flote. Kriza je uticala i na cijene vozarina i najamnina, ali je crnogorska kompanija oba broda iznajmila, riječ je o tajm čarteru, turskoj kompaniji Si pionir i izmirila sve obaveze u skladu sa Ugovorom“, stoji u odgovoru Ministarstva saobraćaja i pomorstva Crne Gore.

Podsjećanja radi, Vlada Crne Gore je prije godinu dana za kompaniju Crnogorska plovidba iz Kotora nabavila brodove Kotor i 21. maj, po cijeni od 27.880.000 dolara po brodu, a potom je oba iznajmila. Brodovi nosivosti 35.000 tona prevoziće rasute terete, a kupljeni su u Kini. U Ministarstvu saobraćaja i pomorstva ističu da riječ o veoma povoljnom komercijalnom kreditu koji je Vlada Kine, 2008. godine, ponudila Vladi Crne Gore. Takvi krediti nude se, inače, prijateljskim zemljama i podrazumijeva angažovanje kineske privrede.

„Teške posljedice krize koja nije zaobišla ni brodarstvo, a posebno je izražena u sektoru brodogradnje, rezultovali su potrebom kineske strane da obezbijedi uslove za upošljavanje brodograditeljskih kapaciteta, a naš je interes bio revitalizacija pomorske flote“, kažu u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva Crne Gore.

Kompanija Crnogorska plovidba, koja je osnovana 2004. godine, u svojoj floti sada ima samo ova dva nova broda, ali se, sudeći prema najavama menadžmenta, neće na tome stati. I druga crnogorska pomorska kompanija – Barska plovidba, čiji je većinski vlasnik takođe država, u svom vlasništvu ima dva broda, ali za razliku od kotorske firme čiji su brodovi prekookeanski i novi, flotu BP čine dva stara feribota koja saobraćaju na kratkim relacijama, tačnije do susjedne Italije, odnosno do Barija i Ankone.

Ohrabruje podatak da je i za Barsku plovidbu ugovorena kupovina dva velika broda. Kako nam je saopšteno iz Ministarstva saobraćaja, riječ je o brodovima za prevoz rasutih tereta i iste su nosivosti kao i brodovi Crnogorske plovidbe. Sličnost se ogleda i u tome što su i ovi brodovi naručeni kod istih kineskih brodograditelja, ali po još povoljnijim kreditnim uslovima. Osim toga, znatno su jeftiniji – oba će koštati 46.400.000 dolara.

I dok se nekada moćna crnogorska trgovačka flota, koja je devedesetih godina prošlog vijeka brojala više od 40 brodova, sporo obnavlja, crnogorski pomorci, inače prepoznati kao stručan i pouzdan kadar, nastavljaju da plove na brodovima svjetskih kompanija i uglavnom lako dolaze do posla. U ovom trenutku u Crnoj Gori registrovano je više od 4.000 školovanih pomoraca.

Taj podatak ne iznenađuje ako se zna da Crna Gora ima dugu tradiciju u školovanju pomoraca s obzirom na to da je još 1850. godine u Kotoru otvorena Nautička škola, da bi 1959. godine, takođe u Kotoru, bila otvorena Viša pomorska škola, koja je kasnije prerasla u fakultet. Da crnogorski pomorci, uprkos krizi, nemaju većih problema prilikom zapošljavanja, potvrđuje i Lado Vukovič, kapetan duge plovidbe i član Udruženja pomorskih kapetana. On je za Danas izjavio da su crnogorski pomorski kapetani na cijeni iako se mnogo toga promijenilo, pa i kada je riječ o visinama zarada. Ali osim što visina zarada, kako kapetana tako i ostalog brodskog osoblja, varira od kompanije do kompanije, naši pomorci suočeni su i sa problemom neisplaćivanja zarada. Sve češće se dešava da pomorci ostanu danima i mjesecima na brodu, usidreni u nekoj luci i prepušteni sami sebi, bez zarađenog novca.

Saša Milošević, predsjednik Sindikata pomoraca, koji funkcioniše u okviru Saveza sindikata Crne Gore, tvrdi da su crnogorski pomorci sindikalno dobro organizovani i uglavnom su zaštićeni od samovolje poslodavaca, bez obzira za koga rade i gdje se nalaze. On, međutim, ne isključuje i mogućnost zloupotreba, ali su to rjeđi slučajevi. „Svi naši pomorci su zaštićeni i mada smo mala zemlja, imamo svog predstavnika u Međunarodnom sindikatu pomoraca (IO ITF). Učestvovali smo i u formiranju Evropskog udruženja pomoraca, koje je osnovano 1999. godine. Crnogorski sindikat pomoraca broji oko 2.000 članova, uključujući i lučke radnike“, ističe za Danas Saša Milošević. Danas

crna gora flota globalna kriza novi brodovi plovidba
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPovećanje kamata rizičan poduhvat
Sljedeći članak Najuspješnije banke u Rusiji i Turskoj

Povezani članci

NOVOSTI 01 minuta čitanja

Stranci u crnogorske nekretnine uložili 237 miliona evra

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Javna preduzeća u budžet uplatila samo 14,5 od planiranih 100 miliona KM  

20. Juna 2025. — 16:0612 minute čitanja

BANJALUKA – Budžetom Republike Srpske za prošlu godinu planirana je dividenda od javnih preduzeća u iznosu od 100 miliona marka, a ostvarena je u iznosu od svega 14,5 miliona maraka.

Potvrđeno: „Pavgord“ kupio „ArcelorMittal“ u Prijedoru i Zenici

20. Juna 2025. — 15:44

Pročitajte koji vrtići su potpisali ugovor o subvencijama sa gradom Banjaluka

20. Juna 2025. — 15:06

Nakon ostavki dvojice direktora radnici IRB-a idu na sistematski

20. Juna 2025. — 15:04

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.