LONDON, Više od 200.000 kupoholičara iz Kine posjetilo je London u prvoj nedjelji oktobra, potrošivši u tržnim centrima čak 635 miliona evra.
– Dok kupujem u londonskim buticima, osjećam se kao Džulija Roberts u filmu „Zgodna žena” – kaže Ejmi Đang (25), držeći kese u kojima su kašmirski džemper od 1.280 evra, „Gučijeva” tašna od 550 i „Luj Vitonov” šal od tričavih 425 evra.
Ona je jedna od onih Kineza koji su iskoristili neradne dane u okviru državnog praznika Zlatna nedjelja da otputuju u Evropu ili Ameriku i nabave dizajnersku odjeću koja tek što je sišla sa modnih pista.
– Obožavam markirane stvari. Nema ljepšeg osjećaja od kupovine u velikom tržnom centru u kome se svi luksuzni brendovi nalaze pod istim krovom – kaže Ejmi.
Zlatna nedjelja, u čijem centru je Dan državnosti, već godinama je povod za pojačan broj letova između Pekinga i svjetskih prijestonica mode. I ovoga puta su letovi do Njujorka bili gotovo potpuno bukirani, naveo je Lu Veisji, menadžer avio-kompanije „Čajna sadern erlajns”. Prema podacima kineske turističke agencije sa sjedištem u Los Anđelesu, ovogodišnji broj putnika je 35 odsto veći u odnosu na prošlu godinu.
Kupovna moć Kineza konstantno raste, a Međunarodni monetarni fond je objavio da je po tom kriterijumu Kina već zbacila SAD sa trona najveće ekonomije na svijetu. Računica je nastala uzimajući u obzir činjenicu da cijene određene robe variraju u različitim zemljama, a njihovi građani takođe ne zarađuju jednako.
– Još prije tri godine postalo je jasno da su posjetioci iz Kine spremni da potroše sve veće svote novca. Zato smo u našim objektima zaposlili osoblje koje govori kineski – kaže Mif Rajan, direktor marketinga u lancu tržnih centara “Vestfild“. Blic