PEKING, Prodajom 19 miliona vozila, Kina je zadržala vodeće mjesto na svjetskom tržištu automobila, pretekavši SAD četvrtu godinu za redom.
Analitičari ocjenjuju da će Kina spasti svjetsku industriju automobila.
Tokom 2012, od ukupnog broja vozila u Kini je prodato 15,5 miliona automobila i minibuseva. Kineski klijenti, zbog velikog broja modela u ponudi, postali su probirljiviji.
Iako je i ovako pozitivan trend u Kini usporeniji tokom posljednje dvije godine, s obzirom na krizu u Evropi i nestabilnost na američkom tržištu, azijski gigant se pokazao kao glavni motor rasta automobilske industrije, piše švajcarski list 24 sata.
Prema prognozi konsultantske kuće MekKinsi, prodaja putničkih vozila na kineskom tržištu napredovaće prosječno godišnje za osam odsto, tako da se u 2020. očekuje 22 miliona prodatih vozila, nakon što je u periodu od 2005. do 2011. prosječno rasla za 24 odsto.
Na usporavanje kineskog tržišta automobila uticala je i mjera ograničavanja broja vozila u mnogim kineskim gradovima, radi smanjenja zagađenja vazduha, navodi se u studiji. Od prošle godine, japanski automobili, koji su vrlo prisutni na kineskom tržištu, zabilježili su smanjenje svog učešca, zbog nesuglasica na relaciji Peking-Tokio oko suvereniteta nad nekim nenaseljenim ostrvima u Istočnom kineskom moru, u korist američkih, evropskih i južno-koreanskih marki vozila.
Strani proizvođači i dalje dominiraju na kineskom tržištu, ali desetak manjih kineskih firmi nastavlja da ulaže napore u povećanje prisustva na domaćem tržištu automobila, kao i u plasman svojih vozila na inostranom tržištu.
Zahvaljujući velikom broju marki i modela koji su u ponudi na ovom tržištu, kineski klijenti postaju sve više probirljivi, smatra analitičar konsultantske kuće IHS Otomotiv, smještene takođe u Šangaju, gdje se upravo očekuje otvaranje međunarodnog sajma automobila. Tokom sajma koji počinje danas, i traje devet dana, biće izloženo 1.300 modela, a očekuje se oko 800.000 posjetilaca. Tanjug