NJUJORK, Kina će u naredne tri godine preskočiti SAD i postati najveće maloprodajno tržište svijeta, a onlajn kupovina će imati najveći dio kolača, navodi PwC.
Kuća “PrajsvoterhausKupers” prognozira da će do 2018. kinesko tržište narasti do 10,3 biliona dolara, što će biti mnogo više od prognoziranih američkih pet biliona.
“Maloprodaja će u Kini nastaviti da se seli iz radnji na internet, a potrošači će sve više koristiti mobilne telefone za kupovinu. Kina već ima više transakcija preko telefona od SAD”, navodi se u analizi.
U 2014. maloprodaja je porasla za 8,8 odsto u Kini, dok je rast u onlajn sferi trocifren od 2008. godine.
Kako se podsjeća u izvještaju, Kina je 2013. godine preuzela tron od Amerikanaca u e-trgovini, a podaci pokazuju da su se potrošači, čim su prihvatili moderne mobilne tehnologije, počeli da eksperimentišu sa kupovinom preko interneta.
“Najvažnija stvar za e-trgovinu jeste da potrošači naprave prvu transakciju. Kada su se registrovali i platili po prvi put, stiču potrebno povjerenje i nastaviće da tako kupuju robu”, rekao je Džon Lo, finansijski direktor Tensenta najveće kompanije za internet usluge u Kini. B92