PEKING, Prodaja putničkih vozila u Kini porasla je u aprilu 11 odsto, na oko 605.000, a za četiri mjeseca ove godine povećana je 18 odsto, na 2,46 miliona automobila i sportsko-terenskih vozila, saopštilo je Udruženje kineskih proizvođača automobila.
Američka agencija Blumberg primjećuje da aprilska prodaja vozila ipak nije na prošlogodišnjem nivou i da su kineski potrošači smanjili izdvajanja za nove automobile i drugu luksuznu robu zbog rasta cijene hrane, koja je podigla inflaciju na oko 11 odsto na godišnjem novou.
Vrijednost akcija takođe je pala za 26 odsto u prva četiri mjeseca ove godine, što je umanjilo investicionu dobit koja je prošle godine podigla prodaju vozila.
Analitičar agencije “CSM Ejža” (Asia) Huang Džeruj ocjenjuje da standard kineskih građana opada i smatra da će prodaja automobila najverovatnije porasti ove godine za manje od 20 odsto zbog “neizvesnosti kineske stope privrednog rasta”.
Prošle godine, prodaja automobila u Kini porasla je 22 odsto zbog toga što je indeks akcija više nego udvostručen, a najmanje tri petine Kineza koji ulažu u kupovinu akcija koriste profit za nabavku novih vozila, prema podacima kineskih proizvođača automobila.