Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Skupštinska većina u Banjaluci protiv poskupljenja vode

    24. Juna 2025. — 13:57

    „Herc gradnja“ će za dva miliona KM graditi zgradu ERS u Ljubinju

    24. Juna 2025. — 13:42

    Parking u Banjaluci besplatan i tokom ljeta

    24. Juna 2025. — 10:57

    Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

    23. Juna 2025. — 15:37
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:56

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Prosječna neto plata u Srpskoj 1.549 maraka

    23. Juna 2025. — 13:51

    Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

    23. Juna 2025. — 11:55

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Basnoslovne cijene smanjile broj turista u Hrvatskoj

    23. Juna 2025. — 16:35

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:56

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Cijene tankerskog prevoza nafte rastu zbog sukoba na Bliskom istoku 

    24. Juna 2025. — 16:36

    Koliko zarađuje prosječna porodica u Evropi

    24. Juna 2025. — 14:41

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    Starbucks razmatra prodaju udjela u Kini

    24. Juna 2025. — 09:51
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

adminadmin8. Juna 2025. — 14:24Nema komentara3 minute čitanja
FOTO: Pixabay
NJUJORK – Prije nekoliko godina internetom je brzo zaživjela priča o jednom neobičnom triku kojeg je primijenio globalni lanac Starbucks.
Taj je trik, nazvan jednostavno ‘4 dolara’, i danas poznat kao primjer kako velike firme mogu učinkovito upravljati odnosima s kupcima.
Besplatnom kafom uklonili frustracije kupaca
Sve je počelo u jednom jutarnjem redu za kafu, gdje je Kelly Mayne, stručnjakinja za marketing, stajala na dvadesetom mjestu u redu. U vremenu kada većina kupaca smatra da je čekanje u redu gubitak vremena i živaca, atmosfera je bila napeta i puna frustracija. Ipak, čim je Kelly dobila svoj napitak i otišla iz lokala, osjećaj nezadovoljstva potpuno je nestao.
Naime, kad je došla na red, dočekalo ju je iznenađenje – zaposlenici su joj se ispričali zbog čekanja i ponudili besplatnu kafu. Izbor je pao na ledenu kafu vrijednu četiri dolara, ali ona je nije platila ni lipe. Taj je mali, ali značajan gest učinio da se sva ljutnja i nestrpljenje odmah rasplinu.
Zašto mali gestovi grade povjerenje i motiviraju zaposlenike
U poslovnoj slici kao što je Starbucks, besplatna kafa nije velik trošak, prenosi Financa ba. Međutim, ta jednostavna gesta ima ogroman utjecaj na percepciju kupaca i njihovu lojalnost. Kelly Mayne je u svom komentaru istaknula kako ovaj trik ‘4 dolara’ može dugoročno vratiti kupce na ista mjesta kupnje, ali i ojačati njihovo povjerenje.
Važno je napomenuti da ovakvi potezi ne utječu samo na kupce, već i na zaposlenike. Uključivanje radnika u rješavanje problema na licu mjesta pokazuje da ih tvrtka cijeni i poštuje njihov trud. Takav pristup dodatno motivira zaposlenike i doprinosi boljoj radnoj atmosferi.
Iako ne može svaka firma sebi priuštiti besplatne proizvode, iz ovog primjera mogu se izvući tri ključne lekcije koje vrijede za svako poslovanje. Prvo, dugoročna lojalnost kupaca ima veću vrijednost od trenutne zarade. Starbucks je mogao tog dana povećati prihode, ali bi takav pristup mogao otjerati kupce na duži rok.
Sloboda zaposlenika i njihovo zadovoljstvo ključ su pozitivnog iskustva kupaca
Druga lekcija odnosi se na aktivno poticanje zaposlenika da samostalno donose dobre odluke. Radnici su odmah prepoznali nezadovoljstvo kupaca i odlučili djelovati, bez čekanja odobrenja nadređenih. Ta sloboda u odlučivanju pokazuje koliko je važno imati povjerenje u zaposlenike.
Treći, i možda najvažniji aspekt, jest da je zadovoljstvo kupaca u velikoj mjeri povezano sa zadovoljstvom zaposlenika. Kroz ovaj jednostavan čin, smanjio se stres radnika, što se na kraju pozitivno odrazilo i na cjelokupno iskustvo kupca. Zadovoljni zaposlenik prenosi pozitivnu energiju, što kupci odmah osjećaju.
Ovaj primjer nije samo poslovna strategija već i pokazatelj vrijednosti koje firma njeguje, piše Bonitet. Kad kupci vide da ih se poštuje i razumije njihovo vrijeme, postaju vjerniji, a posao cvjeta. Za firme, bilo velike ili male, takav pristup može biti ključ uspjeha.
kafa starbucks
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNjemačka industrija ostala bez 100.000 radnih mjesta
Sljedeći članak Privreda eurozone porasla za 0,6 odsto

Povezani članci

NOVOSTI 03 minute čitanja

Tržište kafe u dubokoj krizi: Omiljeni napitak drastično poskupljuje

NOVOSTI 02 minute čitanja

Evropa opsjednuta kafom

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Skupštinska većina u Banjaluci protiv poskupljenja vode

24. Juna 2025. — 13:5722 minute čitanja

Burna rasprava je vođena po ovom pitanju.

„Herc gradnja“ će za dva miliona KM graditi zgradu ERS u Ljubinju

24. Juna 2025. — 13:42

Parking u Banjaluci besplatan i tokom ljeta

24. Juna 2025. — 10:57

Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

23. Juna 2025. — 15:37

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.