Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

    20. Decembra 2025. — 11:02

    Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

    19. Decembra 2025. — 14:30

    Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

    19. Decembra 2025. — 13:53

    Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

    19. Decembra 2025. — 13:22
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Banka skupila podatke 430.000 klijenata i kažnjena sa 1,5 miliona evra

    18. Decembra 2025. — 14:47

    Šta znači uvođenje otvorenog bankarstva u Srpskoj

    18. Decembra 2025. — 13:47

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Problem tekstilne industrije nije tržište, već manjak kadra

    19. Decembra 2025. — 07:41

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Kako da ne bankrotirate tokom praznika 

    21. Decembra 2025. — 11:05

    Sony kupio Snupija

    21. Decembra 2025. — 10:03

    Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

    22. Decembra 2025. — 09:02

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Koje su svjetske države najbolje po stopama oporezivanja kompanija

    21. Decembra 2025. — 09:02

    SAD usvojila Zakon o Zapadnom Balkanu

    21. Decembra 2025. — 08:01
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

Kako je Starbucks osvojio kupce trikom od četiri dolara

adminadmin8. Juna 2025. — 14:24Nema komentara3 minute čitanja
FOTO: Pixabay
NJUJORK – Prije nekoliko godina internetom je brzo zaživjela priča o jednom neobičnom triku kojeg je primijenio globalni lanac Starbucks.
Taj je trik, nazvan jednostavno ‘4 dolara’, i danas poznat kao primjer kako velike firme mogu učinkovito upravljati odnosima s kupcima.
Besplatnom kafom uklonili frustracije kupaca
Sve je počelo u jednom jutarnjem redu za kafu, gdje je Kelly Mayne, stručnjakinja za marketing, stajala na dvadesetom mjestu u redu. U vremenu kada većina kupaca smatra da je čekanje u redu gubitak vremena i živaca, atmosfera je bila napeta i puna frustracija. Ipak, čim je Kelly dobila svoj napitak i otišla iz lokala, osjećaj nezadovoljstva potpuno je nestao.
Naime, kad je došla na red, dočekalo ju je iznenađenje – zaposlenici su joj se ispričali zbog čekanja i ponudili besplatnu kafu. Izbor je pao na ledenu kafu vrijednu četiri dolara, ali ona je nije platila ni lipe. Taj je mali, ali značajan gest učinio da se sva ljutnja i nestrpljenje odmah rasplinu.
Zašto mali gestovi grade povjerenje i motiviraju zaposlenike
U poslovnoj slici kao što je Starbucks, besplatna kafa nije velik trošak, prenosi Financa ba. Međutim, ta jednostavna gesta ima ogroman utjecaj na percepciju kupaca i njihovu lojalnost. Kelly Mayne je u svom komentaru istaknula kako ovaj trik ‘4 dolara’ može dugoročno vratiti kupce na ista mjesta kupnje, ali i ojačati njihovo povjerenje.
Važno je napomenuti da ovakvi potezi ne utječu samo na kupce, već i na zaposlenike. Uključivanje radnika u rješavanje problema na licu mjesta pokazuje da ih tvrtka cijeni i poštuje njihov trud. Takav pristup dodatno motivira zaposlenike i doprinosi boljoj radnoj atmosferi.
Iako ne može svaka firma sebi priuštiti besplatne proizvode, iz ovog primjera mogu se izvući tri ključne lekcije koje vrijede za svako poslovanje. Prvo, dugoročna lojalnost kupaca ima veću vrijednost od trenutne zarade. Starbucks je mogao tog dana povećati prihode, ali bi takav pristup mogao otjerati kupce na duži rok.
Sloboda zaposlenika i njihovo zadovoljstvo ključ su pozitivnog iskustva kupaca
Druga lekcija odnosi se na aktivno poticanje zaposlenika da samostalno donose dobre odluke. Radnici su odmah prepoznali nezadovoljstvo kupaca i odlučili djelovati, bez čekanja odobrenja nadređenih. Ta sloboda u odlučivanju pokazuje koliko je važno imati povjerenje u zaposlenike.
Treći, i možda najvažniji aspekt, jest da je zadovoljstvo kupaca u velikoj mjeri povezano sa zadovoljstvom zaposlenika. Kroz ovaj jednostavan čin, smanjio se stres radnika, što se na kraju pozitivno odrazilo i na cjelokupno iskustvo kupca. Zadovoljni zaposlenik prenosi pozitivnu energiju, što kupci odmah osjećaju.
Ovaj primjer nije samo poslovna strategija već i pokazatelj vrijednosti koje firma njeguje, piše Bonitet. Kad kupci vide da ih se poštuje i razumije njihovo vrijeme, postaju vjerniji, a posao cvjeta. Za firme, bilo velike ili male, takav pristup može biti ključ uspjeha.
kafa starbucks
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakNjemačka industrija ostala bez 100.000 radnih mjesta
Sljedeći članak Privreda eurozone porasla za 0,6 odsto

Povezani članci

Svijet 01 minuta čitanja

Srebro poskupjelo ove godine za više od 130 odsto

TECH 03 minute čitanja

Očekuje se rast cijena računara i telefona

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo BiH pokreće sve više postupaka protiv Srpske

20. Decembra 2025. — 11:0203 minute čitanja

Na to ukazao donedavni Pravobranilac RS Milimir Govedarica

Još 13 miliona za brčanski „Skadar na Bojani“

19. Decembra 2025. — 14:30

Obrenka Slijepčević spasava Nikolinu Šljivić

19. Decembra 2025. — 13:53

Sud odbio prigovore na sukob interesa u stečaju “Nove Borje”

19. Decembra 2025. — 13:22

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.