SAN FRANCISKO, Profit američke internet kompanije Jahu (Yahoo!) povećan je u posljednjem prošlogodišnjem tromjesečju osam odsto na godišnjem nivou, na 348 miliona dolara.
Međutim, kako je saopštila firma, prihodi su u tom periodu smanjeni šest odsto, na 1,27 milijardi dolara i to je već četvrto uzastopno tromjesečje sa padom prihoda. U četvrtom kvartalu 2012. godine ostvareni su prihodi od 1,35 milijardi dolara, prenijele su agencije.
Tržište je na objavljivanje rezultata reagovalo padom cijene akcija Jahua za šest odsto.
Ne računajući neke jednokratne stavke, firma je ostvarila dobit od 46 centi po akciji, čime je premašila očekivanja tržišta, koje je prognoziralo dobit od 39 centi po akciji. Godinu dana ranije dobit po akciji je bila 35 centi.
Ovi rezultati su doduše pozitivni, ali ne rješavaju glavni problem kompanije koja ne uspijeva da poveća zaradu od internet reklama.
Rast dobiti je uglavnom rezultat smanjenja troškova i investicija u azijske internet kompanije, naročito u kinesku Alibaba grupu.
Prihodi od videoreklama i postavljanja banera smanjeni su šest odsto, na 533 miliona dolara. Pokazatelji operativnog profita dostigli su 174 miliona, što je 15 odsto manje nego u četvrtom tromjesečju 2012.
To ukazuje da ni novoj direktorki Jahua Marisi Mejer, koja je došla u firmu prije godinu i po dana iz konkurentskog Gugla (Google), nije pošlo za rukom da promijeni nepovoljnu situaciju. Tanjug