NJUJORK, Internet kompanija Jahu (Yahoo!) u julu je, poslije više od dvije godine, potisnula svog domaćeg konkurenta Gugl-a (Google) sa čela liste najposjećenijih sajtova u SAD.
Prema podacima istraživačke kompanije Komskor (Comscore), sajt Jahua u SAD je posjetilo više od 196 miliona ljudi.
Firma je tako sa prvog mjesta potisnula rivala Gugl-a, koji je zabilježio 192 miliona posjeta. Naredna mjesta zauzimaju sajtovi Majkrosofta (Microsoft), Fejsbuka (Facebook) i AOL.
Jahu je nedavno kupio platformu za blogovanje Tumblr, koja je još na julskoj listi Komskora bila samostalna. Tumblr je u julu imao 38 miliona posjetilaca.
Posjećenost web strana je važna zbog prodaje reklama koje su ključni izvor prihoda Jahua i Gugla. Jahu je posljednji put bio na čelu liste najposjećenijih sajtova u SAD u maju 2011., podsjećaju agencije.
Kompanija je u posljednjih godinu dana, od kada je na čelo stala Marisa Majer, kupila desetine malih, novoosnovanih internet firmi usmjerenih uglavnom na usluge i tehnologije za pametne telefone i tablete. Jahu se trudi da privuče više korisnika i da oživi rast svojih prihoda koji stagnira. Najveća akvizicija je bilo upravo preuzimanje Tumblra u junu za 1,1 milijardi dolara.
Jahu je pionir u svojoj oblasti i krajem 90-ih godina bio je dominantan provajder za besplatnu elektronsku poštu. Firmu je kasnije stigla konkurencija. Analitičari tvrde da se kompanija posljednjih godina uspavala i nije na vrijeme reagovala na pad prihoda od reklama. Nova direktorka sada pokušava da zaustavi pad prometa i vrati firmi staru slavu. Tanjug