NJUJORK, Rukovodstvo Jahu-a namjerava da proda aktivu u Aziji. Time neće popraviti finansijsko stanje i podići konkurenciju gigantima kao što su “Gugl” i “Fejsbuk”.
Očekuje se da će na prodaju biti veliki udjeli “Jahu” u kineskoj kompaniji za elektronsku trgovinu “Alibaba” (25 odsto) i japanskoj verziji pretraživača – “Jahu! Japan” (35 odsto).
Predviđena cijena ovih udjela se procjenjuje na oko 17 milijardi dolara, što tržišnu vrijednost cijele kompanije prevazilazi za samo dvije milijarde dolara, objavio je dnevnik Njujork Tajms.
Pojedini eksperti, preciziraju da 17 milijardi dolara može da poveća akcionarsku vrednost kompanije i obogati vlasnike akcija, ali teško da će spasiti “Jahu” od daljih poraza od konkurenata.
Među kupcima se pominju kompanija “Alibaba” i japanska “Softbanka”, spremne da izađu u susret “Jahu” i organizuju prodaju tako da internet gigant ne plati milijarde dolara poreza na rast kapitalne vrijednosti akcija.
Radi se o formiranju komplikovane prodajne šeme sa učešćem više pravnih lica, koja će razmeniti akcije za novac, a takva transakcija se prema američkim zakonima ne smatra prodajom.
Pojedini analitičari ne isključuju da će “Alibaba” i “Softbank” ponuditi kupovinu sto odsto “Jahu”, što je već bilo u razmatranju, ali je ta ideja odložena za bolja vremena.
“Jahu” čija se mjesečna posjeta procjenjuje na 113 miliona korisnika, a zarada od reklama na oko četiri milijarde dolara, silovito gubi korisnike i polako ustupa pred gigantima “Gugl” i “Fejsbuk” na plasmanu reklame i broju pretraživačkih zahtjeva. Tanjug