BANJALUKA – U trgovinama već danima vlada velika potražnja za novogodišnjim ukrasima i jelkama, a razlog je složena epidemiološka situacija zbog koje će građani, umjesto u kafićima, predstojeće praznike uglavnom proslaviti u toplini svojih kuća pa su se prihvatili posla kako bi u njih unijeli praznični duh.
Samim tim, potražnja za novogodišnjim nakitom je u porastu, potvrdili su nam iz tržnih centara i ostalih trgovina.
“S obzirom na situaciju u kojoj se svi trenutno nalazimo, ljudi su se više okrenuli uređenju i dekorisanju doma, pa je potražnja za ukrasima za nadolazeće praznike veća”, naveli su za “Nezavisne” iz “Centruma”.
I iz “Binga” potvrđuju da raste prodaja u odnosu na prošlu godinu.
“Kada su u pitanju novogodišnje jelke i dekoracije, uprkos situaciji koju je uzrokovala epidemija možemo reći da kupci posvećuju mnogo pažnje dekorisanju za praznike. Bilježimo blagi porast prodaje u odnosu na prošlu godinu. Vjerujemo da su naši kupci odlučili da praznike dočekaju u toplini svog doma”, navode za “Nezavisne” iz “Binga”.
Iz “Jumba” u Banjaluci navode da se prosječna cijena novogodišnjeg nakita nije mijenjala u odnosu na prethodnu godinu.
“Potražnja je veća nego prethodnih godina. Cijene su standardne, nisu se mijenjale i kupcima nudimo povoljan asortiman. U svakom slučaju, potražnja je veća”, rekli su za “Nezavisne” iz “Jumba”.
Na katalozima tržnih centara nudi se širok asortiman prazničnog programa. Recimo, kada je riječ o jednom od njih, cijena jelki uveliko zavisi od veličine, gustine grana i broja iglica. Recimo, manje jelke moguće je kupiti za 23 KM, dok one veće koštaju, primjera radi, 220 KM.
Takođe, cijena varira u zavisnosti od toga da li je u pitanju okićena ili neokićena jelka. U jednom katalogu može se pronaći okićena jelka od 30 cm, a košta četiri KM. Za neokićenu jelku od 1,5 m potrebno je izdvojiti 40 KM, a za jelku od 2,1 m potrebno je izdvojiti 49,90 KM.
Poput boja u koje su ofarbane, šarolika je i cjenovna ponuda kada govorimo o novogodišnjem nakitu.
Novogodišnji ukrasi za jelku mogu se pronaći po cijeni već od 1,45 KM, koliko koštaju najjednostavniji, do 13,35 KM, koliko treba platiti set ukrasa.
Sudeći prema istraživanjima, uopšte ne čudi to što su se građani u ovo vrijeme, koje je obilježila parola “Ostani kod kuće”, okrenuli ukrašavanju svojih stambenih prostora.
Naime, prema istraživanju koje je sproveo “Deloitte”, potrošači smanjuju broj putovanja i odmora te većina njih namjerava praznike proslaviti kod kuće. Zbog toga, kako se u istraživanju dodaje, svoju potrošnju usmjeravaju na kućne ukrase i praznične dekoracije.