MOSKVA, Rusija bi mogla da podrži zahtjev Srbije da joj se omogući ograničeni bescarinski uvoz putničkih vozila marke “fijat”, ali u okviru uzajamne kvote, rekla je danas pomoćnica ruskog ministra za ekonomski razvoj Jelena Laškina.
“Uzimajuci u obzir obraćanje Srbije da joj se u okviru važećeg režima slobodne trgovine omogući ograničeni bescarinski uvoz putničkih vozila marke ’fijat‘ srpske proizvodnje u Rusku Federaciju, odgovarajući ruski resori smatraju da je moguće podržati zahtjev u okviru uzajamne kvote”, navela je ona u pisanoj izjavi za sajt Sputnjik Srbija.
Laškina je dodala i da realizacija zahtjeva Srbije traži dodatnu razradu sa državama-članicama Evroazijskog saveza, podsjećajući da je to pitanje iznijeto na razmatranje Evroazijskoj ekonomskoj komisiji.
Sputnjik podsjeća da je ministar privrede Srbije Željko Sertić nedavno izjavio da bi prvi kontingent “Fijatovih” vozila proizvedenih u Kragujevcu mogao da bude izvezen u Rusiju već ovog mjeseca, ili početkom juna.
“Svaka od zemalja-članica Carinske unije mora da da svoju saglasnost, tako da to nije jednostavno pitanje i traje neko vrijeme, ali imamo naznake da bi prvi kontingent mogao veoma brzo, recimo već u toku maja, eventualno početkom juna da bude odobren“, rekao je Sertić.
On nije želio da licitira o kom broju vozila bi se radilo u tom prvom kontigentu, rekavši da je u odnosu na taj broj značajniji politicki okvir i spremnost Carinske unije da prema Srbiji “pokaže takvu vrstu pažnje i otvori mogucnost” da jedan dio automobila proizvedenih u Kragujevcu ode na to tržište, podsjetio je Sputnjik.
Radiotelevizija Srbije (RTS) je danas objavila tekst da u Srbiji još ne postoji zvanični uvoznik za ruska vozila.
S obzirom na to da je u pitanju izvoz u okviru uzajamne kvote, najavljeno je da će ruska vozila na tržištu Srbije biti jeftinija 15 odsto i očekuje se da mogu da budu ozbiljni konkurenti u klasi do 10.000 evra, naved RTS.
Da bi se ovaj posao razmjene automobila između Srbije i Rusije odvijao bez zastoja, ostaje proces usaglašavanja sa standardima za oba tržišta, što znači da se takva vozila ne mogu skinuti sa lagera, već se moraju naknadno po specifikacijama napraviti tako da obje strane imaju puno posla, navodeneo je u tekstu.
Podsjeća se, takođe, da su ruske fabrike automobila do sada kod nas bile poznate po jeftinim i pouzdanim automobilima zastarjele tehnologije. Posljednjih sedam godina, veliki giganti kao što je “Autovaz” dobili su zadatak od predsjednika Ruske Federacije Vladimira Putina da naprave jeftine, dizajnerski prihvatljive i tehnološki napredne automobile, naveo je RTS.
Da bi se to uradilo u što kraćem roku, angažovani su veliki strani koncerni kao što su “Dženeral motors” i “Reno Nisan grupacija”, pa će tako ove godine na tržište biti lansirano nekoliko modela koji se mogu i u Srbiji uvoziti po izuzetno konkuretnim cijenama, navedeno je na sajtu RTS. Tanjug