BANJALUKA, Sekretar Pokreta potrošača Republike Srpske Dragovan Petrović smatra da će se izmjene i dopune Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj koje je usvojila Narodna skupština dodatno poboljšati položaj potrošača.
“Bilo nam je bitno da se neke stvari u zakonu koje su se dvojako tumačile u primjeni dodatno razjasne iako je Zakon o zaštiti potrošača dobar, posebno u odnosu na zakon na nivou BiH”, izjavio je Petrović .
On je naglasio da su dokaz dobrih zakonskih rješenja u Srpskoj u oblasti zaštite potrošača dobra iskustva u primjeni u prethodnom periodu, te činjenica da se u Srbiji pripremaju gotovo ista zakonska rješenja.
Petrović je istakao da je naročito važno što se izmjenama i dopunama zakona propisuje da je trgovac koji pruža ekonomsku uslugu posredstvom distributivne mreže dužan da omogući potrošačima pravo na raskid ugovora, čime se želi zaštititi potrošač od obaveze plaćanja usluga koje ne koristi, bilo da se usluga fakturiše u cjelini ili djelimično.
“To znači da, ako se nekome ne isporučuje kvalitetna usluga ili ako neko ne koristi uslugu u toku čitave godine, sada ima zakonsko uporište da raskine ugovor o isporuci usluge koja mu faktički ne treba”, rekao je Petrović.
Prema njegovim riječima zakonom je propisano i da potraživanja na osnovu naknada za usluge kao što su voda, struja, čistoća zastarijevaju u roku od godinu dana od dana nastanka obaveze.
“To znači da ukoliko potrošač ne osnovano ne plaća uslugu, davalac usluge je dužan da ga utuži u roku od godinu dana. Međutim, ukoliko davalac usluge to ne učini u roku od godinu dana, on gubi pravo na ta potraživanja s tim da sud ne uzima u obzir zastarjelost ukoliko potrošač po dobijanju rješenja ne uloži prigovor i pozove se na zastaru”, rekao je Petrović.
On je naglasio da će vjerovatno u narednom periodu biti i dodatnih izmjena Zakona o zaštiti potrošača kada se u praksi iskristališu određene potrebe.
Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača Narodna skupština usvojila je prošle sedmice.
Ministarstvo trgovine i turizma bilo je predlagač izmjena pojedinih odredbi postojećeg Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj u cilju bolje zaštite prava potrošača.
Zakonom je propisan i način prodaje proizvoda koji se nalaze na rasprodaji, sniženju ili akciji, tako da prilikom rasprodaje ili sniženja, trgovac mora istaći cijenu prije i cijenu u toku rasprodaje ili sniženja.
Obaveza trgovca je i da omogući potrošaču podnošenje reklamacije u prodajnom prostoru ili putem pošte ili elektronskih sredstava komunikacije. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Postovani,molim Vas adresu na koju bi prijavili reklamaciju na trgovca,rijec je o tehnickoj robi.
Hvala unaprijed