BANJALUKA, Ministarstvo za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske saopštilo je da se izgradnja autoputa Banjaluka – Doboj odvija u skladu sa zakonom.
Investitor, Javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske” Banjaluka podnio je 3. avgusta prošle godine Ministarstvu zahtjev za izdavanje odobrenja za građenje autoputa Banjaluka – Doboj, LOT tri, dionica Prnjavor – Doboj /Johovac/, a na osnovu idejnog projekta, koji je u skladu sa Zakonom o uređenju prostora i građenju.
Iz Ministarstva je saopšteno da je investitor uz zahtjev za izdavanje odobrenja za građenje priložio sve dokaze koje je u skladu sa Zakonom dužan priložiti.
“Kada je utvrđeno da su ispunjeni uslovi Zakona o uređenju prostora i građenju, rješenjem Ministarstva 19. oktobra 2012. godine investitoru je dato odobrenje za izvođenje pripremnih radova i drugih radova obuhvaćenih idejnim projektom, osim na pojedinim dijelovima trase na kojima nisu bili riješeni imovinsko-pravni odnosi, a koje su jasno označene u dispozitivu tog rješenja”, dodaje se u saopštenju Ministarstva povodom navoda koji su se pojavili u javnosti u vezi sa radovima na autoputu Banjaluka – Doboj.
Iz Ministarstva pojašnjavaju da se prema Zakonu za složene objekte i objekte javne linijske infrastrukture, kao što je autoput, a za koje građevinsku dozvolu izdaje Ministarstvo, na osnovu građevinske dozvole za izvođenje pripremnih radova mogu izvoditi i drugi radovi obuhvaćeni idejnim projektom, što je slučaj kod izgradnje ovog objekta.
“U ovoj fazi izvođenja radova na osnovu građevinske dozvole za pripremne radove i drugih radova obuhvaćenih idejnim projektom na osnovu kojeg je dozvola izdata, nije predviđeno da investitor ima ekološku dozvolu. Ovakva zakonska odredba i postoji upravo zbog složenih objekata za koje je izrada tehničke dokumentacije dugotrajan i komplikovan posao i radi se paralelno sa građenjem, jer se u paralelnom postupku iznalaze najbolja i najoptimalnija rješenja”, navode u Ministarstvu.
U saopštenju se napominje da Zakon ne poznaje pojam “privremene građevinske dozvole” i da takvu dozvolu Ministarstvo nikad nije izdalo, tako da je riječ o nepravilnom i tendencioznom korišćenju terminologije pojedinih lica koja su ih iznijela u javnost i koja javnost dovode u zabludu.
Nakon izdavanja odobrenja za izvođenje pripremnih i drugih radova koji su obuhvaćeni idejnim projektom, investitor je dostavio dokaze o naknadno riješenim imovinsko-pravnim odnosima koji nisi bili obuhvaćeni tim odobrenjem za građenje i saglasnosti nadležnih opštinskih organa za promjenu namjene poljoprivrednog zemljišta, te su donesena dva dopunska rješenja kojima je odobreno izvođenje pripremnih i drugih radova obuhvaćenih idejnim projektom na tom zemljištu.
Nadležni opštinski organi, opština preko čije teritorije prelazi ovaj autoput dostavili su pozitivno mišljenje za njegovu izgradnju u postupku izdavanja lokacijskih uslova i u dosadašnjem postupku nisu iznosili negativna mišljenja i stavove u bilo kom pogledu.
“Što se tiče iznesenih primjedbi da pojedini izvođači radova uništavaju lokalnu infrastrukturu nanoseći štetu građanima, te da koriste lokalne kamenolome od kojih se jedan nalazi na 30 metara od seoskog izvorišta vode, ističemo da su kamenolomi objekti za čiju izgradnju i korišćenje se izdaje građevinska i upotrebna dozvola u posebnom postupku koji nema direktnu vezu sa dozvolom za izgradnju autoputa”, ističu iz Ministarstva.
Načelnik opštine Prnjavor Siniša Gatarić, govoreći o izgradnji autoputa Banjaluka – Doboj, rekao je ranije da se na području te opštine gradi bez građevinske dozvole. Srna