RIM, Italijanski arheolozi pronašli su u centru Rima fabriku bakra iz šestog vijeka, srednjovjekovne kuhinje pune šerpi i lonaca, kao i ostatke palata iz doba Renesanse, dok su radili na pripremama za gradnju nove linije podzemne željeznice.
Arheolozi su ispitivali dubinu Rima na 38 iskopina, od kojih su većina u blizini čuvenih spomenika.
U posljednjih devet mjeseci ostaci, uključujući rimske taverne i temelje palata iz 16. vijeka, otkriveni su na centralnoj Pjaci Venecija i u blizini antičkog Foruma gdje radnici grade novu liniju podzemne željeznice.
“Srednjovjekovna i renesansna otkrića koja su sad ugledala svjetlo dana jako su važna zbog svoje rijetkosti”, kaže arheolog Mirela Serlorenci.
Ona je dodala da među najznačajna otkrića spadaju tri šerpe iz kuhinje iz devetog vijeka koje su korištene za spremanje sosa.
“Fabrika” bakra je bila malo postrojenje u kome se radilo na bakarnim legurama a koja se sastojala od malih peći čiji ostaci se i danas vide.
Arheološka istraživanja potrebna su samo za vertikalna otvore za stepeništa i ventilaciju, jer će se 24 kilometra stanica i tunela kopati na dubini od oko 30 metara – ispod nivoa bilo kod ljudskog naselja iz prošlosti.
Međutim, većina iskopina moraće da dođe do sloja koji datira iz vremena Rima, gdje još uvijek čeka dosta iznenađenja. A to može stvoriti problem između urbanista i konzervatora.
“Nemoguće je da ne bude konfliktnih situacija. U nekim slučajevima moraju se ukloniti antičke ruševina”, kaže jedan od glavnih rimskih arheoloza Anđelo Botini.
Prema strogim zakonima o konzervaciji kancelarija Botina moraće da odluči da li će arheološko otkriće biti uklonjeno, uništeno ili ostavljeno unutar podzemne željeznice.
Oko 2,8 miliona stanovnika ima na raspolaganju samo dvije linije podzemne željeznice, koje samo dotiču centar koji zagušen saobraćajem i turistima.
Planovi za gradnju treće linije, koja bi išla u samo srce starog Rima, decenijama su odlagani zbog nedostatka novca i bojazni da će to uništiti arheološko blago.
Očekuje se da će ovaj projekat vrijedan 4,6 milijardi dolara biti završen 2015. godine, ali dijelovi metroa biće pušteni u saobraćaj 2011. godine sa automatskim vozovima visoke tehnologije, koji će prevoziti 24 hiljade putnika na sat.