BEOGRAD, Prodaja putem Interneta trebala bi da se udvostruči u narednih pet godina, na 323 milijarde evra, navodi se u izvještaju kompanije Mintel.
Tokom ove godine očekuje se rast prodaje sa prošlogodišnjih 166 na 188 milijardi evra, prenosi portal bug.hr.
Njemačka, Velika Britanija i Francuska ostaće daleko najveća tržišta do 2018. godine, iako će Norveška, Španija i Poljska bilježiti veći rast, a Norveška i Švedska imaju najveću potrošnju po stanovniku.
Takođe se ističe veliko zaostajanje juga Evrope u odnosu na sjeverne države.
Tako prema Mintelovim procjenama Francuska zaostaje pet godina za Velikom Britanijom i Njemačkom, a zaostatak Španije, Grčke, Portugala i Italije još je veći.
Amazon je uvjerljivo najveća kompanija za trgovanje putem interneta u Evropi, i povećao je svoj udio sa 9,2 odsto 2011. na 9,8 odsto prošle godine.
Najbliži konkurent, Njemački Otto, istovremeno je smanjio udio sa 3,9 na 3,3 odsto.
Uprkos lošem publicitetu zbog izbjegavanja plaćanja poreza i štrajku radnika u Njemačkoj, te činjenici kako ima posebne trgovine samo za Veliku Britaniju, Njemačku, Francusku, Španiju i Italiju, Mintel očekuje da će Amazon udvostručiti svoj udio u Evropi u narednih tri do pet godina.
Ipak, Mintel očekuje da bar do 2021. godine neće prestići Njemačku Sćwarz grupu, koja je vlasnik Lidla, i tako postati najveći evropski trgovac. Tanjug