BANJALUKA, Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) dala je saglasnost na izbor najpovoljnijeg ponuđača za izvođenje radova na autoputu Banjaluka – Doboj, od Prnjavora do Doboja, što praktično znači da su stvoreni svi preduslovi da posao zvanično bude dodijeljen konzorcijumu koji čine “Integral inženjering” iz Laktaša i firma “Granit” iz Skoplja, potvrđeno je “Nezavisnim novinama”.
Saglasnost EBRD-a zvanično je stigla u petak na adresu u JP “Autoputevi RS”.
“Nakon saglasnosti EBRD-a, dalja procedura je da konzorcijum ‘Integral inženjering’ i ‘Granit’ obezbijede bankarsku garanciju u visini od deset odsto ukupne vrijednosti projekta koji iznosi 180 miliona evra”, rekao je Dušan Topić, direktor JP “Autoputevi RS” i poslije dostavljanja bankarske garancije biće stvoreni svi preduslovi za zvanično potpisivanje ugovora i uvođenje izvođača radova u posao.
Dobro upućeni u procedure u vezi s izgradnjom autoputa Banjaluka – Doboj, odnosno dionice od Prnjavora do Doboja, kažu da bi do potpisivanja ugovora moglo proći još 15 do 20 dana, kada se očekuje da bi radovi mogli i početi.
Podsjećanja radi, polovinom jula, kompanija “Integral inženjering” iz Laktaša sa firmom “Granit” iz Skoplja dostavila je najpovoljniju finansijsku ponudu od 180 miliona KM za izgradnju 36 kilometara duge dionice autoputa Banjaluka – Doboj, od Prnjavora do Doboja.
Drugoplasirana na tenderu bila je turska kompanija “Dous”, sa ponudom od 183,6 miliona KM, zatim su slijedile ponude “Niskogradnje” iz Laktaša i firmi OHL iz Češke i OHL iz Španije na iznos od 194 miliona KM. Austrijska kompanija “Štrabag” dostavila je ponudu od 199 miliona KM, zatim turska kompanija “Limak” ponudu od 229 miliona KM, a najskuplju ponudu dostavio je “Vijadukt” iz Zagreba na iznos od 280 miliona s popustom od pet odsto.
Inače, kompletna dionica od Banjaluke do Doboja duga je 72,1 kilometar, a uz dionicu od Prnjavora do Doboja dugu 36 kilometara biće izgrađeno 22 kilometra lokalnih puteva i pristupnih saobraćajnica.
Na ovoj dionici planirano je da budu izgrađena i 64 objekta, uglavnom nadvožnjaka, podvožnjaka, dva duža mosta i jedan umjetni tunel u dužini od 180 metara.
Ova dionica biće finansirana kreditom EBRD-a, u iznosu od 150 miliona evra, a korisnik kredita uz garancije Vlade RS biće JP “Autoptuevi RS”.
Kamatna stopa na ovaj kredit je šestomjesečni euribor plus jedan odsto sa grejs periodom od tri godine i rokom otplate od 15 godina. Rok za izvođenje radova na autoputu je tri godine. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ove naše budale nisu svjesne da nas i evropa sahranjuje, natenane…