NJUJORK, Servis za dijeljenje fotografija Instagram je saopštio na svom vebsajtu da će početi da na postavlja reklame na naloge korisnika u Americi.
“Imamo velike planove za budućnost, a jedan dio toga bi trebalo da bude pretvaranje Instagrama u održiv posao”, piše u saopštenju na vebsajtu, pa će tako reklame nekoliko kompanija uskoro biti postavljene na Instagramu”, piše u sopštenju na vebsajtu.
Instagram je nedavno postao dio Facebooka koji ga je kupio za milijardu dolara, ali nikada nije poslovao sa profitom.
Kopmpanija koja trenutno ima 150 miliona korisnika, je omiljeni servis među korisnicima i ljubiteljima fotografije, ali su ekonomski analitičari oduvijek postavljali pitanje da li je moguće jednu ideju sa puno entuzijazma pretvoriti u uspješan i održiv poslovni model.
Rani napori Instagrama da ostvari neki profit su našle na snažan otpor korisnika, kao kada je kompanija odlučila da promijeni uslove korišćenja, nagovještavajući da će vlasnik fotografija ubuduće moći da ih proda eventualno zainteresovanim oglašivačima, ali ta namjera je pretrpjela neuspjeh.
Nakon neuspjeha ove ideje, koji je saopšten i na sajtu, kompanija je objasnila da “kao i uvijek vlasnici posjeduju svoje fotografije i kratke video snimke koji se nalaze na Instagramu, a da uvođenje reklama neće promijeniti tu činjenicu“.
U intervjuu koji je ranije ove godine za BBC dao suosnivač Instagrama Kevins Sistrom je rekao da kompanija mora da nađe način da “finansira svoju budućnost”, a analitičari su saglasni da ovo nije nimalo iznenađujuće je je oglašavanje na društvenim mrežama u posljednje vrijeme u velikom usponu u Americi.
Prema nekim podacima oglašivači će ove godine za oglašavanje na društvenim mrežama potrošti blizu 10 milijardi dolara, pa je Instagram vjerovatno procijenio da će sebi moći da obezbjedi neki procenat ovog izinosa, prenose agencije.