BANJALUKA, U Republici Srpskoj /RS/ je od 2008. do 2010. godine 18,21 odsto preduzeća uvelo inovaciju proizvoda ili usluge, inovaciju procesa 22,38 odsto, inovaciju u organizaciji 22,89 odsto, a inovaciju u marketingu 22,9 odsto, podaci su Zavoda za statistiku RS.
Najveći intezitet inovacija postignut je u oblasti marketinga.
Posmatrano prema područijima djelatnosti, najviše inovantnih preduzeća bilo je iz oblasti finansijskog posredovanja, dok je najmanje u oblasti poljoprivrede i šumarstva.
Novi proizvodi ili usluge uglavnom su razvijani unutar samih preduzeća ili grupe povezanih preduzeća, a inovatori procesa su se pojednako odlučivali za razvoj inovacije u preduzeću kao i za saradnju sa drugim preduzećima.
Preduzeća koja su od 2008. do 2010. godine bila inovantno aktivna najviše su nabavljala mašine, opremu i softvere, dok su najmanje koristila eksterne usluge istraživanja i razvoja.
Kao najznačajniji efekat koji su postigli inovantnim aktivnostima preduzeća su navela poboljšanje kvaliteta ili usluge.
Nedostatak finansijskih sredstava, 40,49 odsto preduzeća navelo je kao najznačajniji faktor koji ih sprečava ili ometa u provođenju inovantnih aktivnosti.