BEOGRAD, U Srbiji se godišnje održi više od 2.000 manifestacija koje u velikoj mjeri doprinose razvoju turizma ali i mnogih drugih djelatnosti, istakli su učesnici jučerašnjih Susreta organizatora manifestacija u Priverdnoj komori Srbije, ocijenivši da ta oblast nije prepoznata na nivou na kom bi trebalo.
Manifestacioni turizam u Srbiji, pored privlačenja domaćih gostiju, veliki značaj ima i za dolazak turista iz inostranstva, a istraživanje Turističke organizacije Srbije pokazalo je da su upravo manifestacije jedan od ključnih razloga za dolazak stranih turista.
Razvoj manifestacija u Srbiji nije prepoznat na nivou na kom bi trebalo, a organizatori su, u najvećoj mjeri, ti koji bi trebalo da svoje manifestacije predstave široj društvenoj zajednici, rekao je potpredsjednik Privredne komore Srbije Zdravko Jelušić.
Prema njegovim riječima u ljudskoj prirodi je oduvijek potreba za okupljanjem, jer se na taj način homogenizuje šira društvena zajednica. Industrija događaja postala je globalni fenomern, a najsvježiji primjer je zimska Olimpijada u Sočiju, koja nije samo sportski već i privredni, kulturni pa i politički događaj, naveo je on.
Manifestacije predstavljaju generator prihoda ne samo za turizam kraja u kojem se organizuje neki događaj, već i za širu društvenu zajednicu, ocijenila je sekretar Udruženja za turizam i ugostiteljstvo Privredne komore Srbije Dragana Šabić.
Ona je ukazala da je oblast manifestacionog turizma u Srbiji u velikoj mjeri zakonski neuređena, ali su ipak neke manifestacije, poput Egzita, Sabora trubača u Guči, filmskog festival FEST, BEMUS-a, uspjele da zahvaljujući svojoj originalnosti postanu prepoznatljive u svijetu.
Turizam kao jedna od rijetkih privrednih grana koja bilježi rast posljednjih godina trebalo bi da ima svoje ministarstvo, ili da se bar u nazivu ministarstva navede i oblast turizma, rekao je predstavnik kompanije “Sacen internacional” Dragan Gligorijević.
To bi trebalo da se uradi nakon formiranja nove vlade, rekao je on i dodao da bi za ozbiljno trebalo uzeti privrednu oblast koja u Srbiji upošljava oko 180.000 ljudi, godinama unazad bilježi rast a u prošloj godini je od turizma zarađeno više od milijardu evra.
Teme Sabora organizatora manifestacija su javne nabavke, kreativna industrija, suveniri i zaštita autorskih prava, rizici u turizmu. Učesnici skupa imali su priliku da pogledaju 11 promotivnih filmova o manifestacijama koje su ove godine kandidovane za najbolje, kako bi proglasili pobjednike. Tanjug