BEOGRAD, Ministar trgovine i usluga Slobodan Milosavljević kaže da će Ikea u narednih pet godina u Srbiji investirati između 800 miliona i milijardu evra.
Milosavljević navodi da je ta kompanija izabrala Srbiju za svoj regionalni centar i planira da u narednih pet godina izgradi pet šoping molova u našoj zemlji.
Švedska Ikea planira da do 2015. godine izgradi dva šoping mola u Beogradu, i po jedan u Kragujevcu, Nišu i Novom Sadu, precizirao je Milosavljević.
Milosavljević je izrazio očekivanje da će sa švedskim gigantom u Srbiju doći bar jedna velika kompanija od poznatih svjetskih lanaca hipermarketa i još desetak velikih trgovačkih brendova, koji nisu prisutni na tržištu Srbije, napominjući da će jedan od dva šoping mola Ikea u Beogradu imati sigurno više od 120.000 kvadratnih metara korisne površine.
“Ja sam siguran da će tako velika kompanija, lider svetskog biznisa, taj plan ispuniti”, istakao je Milosavljević, napominjući da se sa Ikeom razgovara već više godina, pogotovo o njenom ulaganju u proizvodnju namještaja i drvnoprerađivačku industriju Srbije.
Vode se ozbiljni razgovori da Ikea kupuje proizvode u Srbiji za potrebe svojih šoping molova u drugim državama i da pomogne u podizanju konkurentnosti, kvantiteta i kvaliteta proizvodnje domaće industrije namještaja i ukupne drvnoprerađivačke industrije.
“Po svakom od ovih pitanja ima progresa. Još uvek se dogovaramo i to je proces koji traje sa tako velikim liderima svetskog biznisa”, kazao je Milosavljević.
Nikad dosta konkurencije
Govoreći o planovima drugih trgovinskih lanaca, koji već posluju u Srbiji, Milosavljević je rekao da “Metro keš end keri” ove godine planira otvaranje dva nova objekta i isto toliko i francuski “Msje Brikolaž” i grčki Veropulos, a domaći “Delta Maksi” podići će nekoliko objekata, uz već jedan koji je ove godine otvoren u Borči.
“Nikada dosta konkurencije i što je više borbe na tržištu, to je veće zadovoljstvo potrošača. To su niže cene, to je bolji kvalitet, to je veći asortiman”, kazao je Milosavljević, napominjući da “nikada, ni u jednoj zemlji, nijedan ministar trgovine ne može da bude zadovoljan sa nivoom konkurencije, sa brojem učesnika na tržištu”.
Milosavljević je naglasio da sada situacija u Srbiji, u odnosu na stanje od prije nekoliko godina, mnogo bolja, jer je osetno veći izbor u ponudi roba i usluga na tržištu.
On je precizirao da u Srbiji još uvek nedostaju novi trgovački formati kao što su “uradi sam”, “sve za kuću”, “pribor i oprema za školu”, specijalizovane prodavnice sportske opreme i diskonti.
Ministar trgovine je dodao da se Vlada Srbije bori da obezbijedi ravnomerniju regionalnu raspodjeljenost trgovinskih kompanija na tržištu Srbije, da praktično potrošač i u Negotinu, u Zaječaru, Boru, Valjevu, Užicu, i u Koceljevi ima istu ili bar približnu mogućnost izbora. Tanjug