BARSELONA, Među korisnicima modernih mobilnih telefona je dosad vječito pitanje bilo: Apple ili Samsung? Sada je konačno došlo vrijeme da korisnici upamte i dvije kineske marke, smatra DW kolumnist Frank Sieren.
Trenutno se o dva kineska proizvođača pametnih telefona toliko intenzivno priča kao nikad do sada. To se proteklih dana moglo uočiti u Barceloni, gdje su se svi veliki proizvođači mobilnih telefona susreli na Svjetskom sajmu mobilne komunikacije (Mobile World Congress), najvažnijem sajmu te branše. Odnosno, skoro svi, da budemo korektni.
Apple taj sajam već godinama izbjegava i svoje nove proizvode radije predstavlja u svojoj centrali u Palo Altu. Ali, to ne znači da Samsung kao najžešći Appleov konkurent može sam uživati u svjetlu reflektora u Barceloni. Okupljeni novinari su, doduše, savjesno izvještavali o novom Samsungovom modelu Galaxy S5, koji je predstavljen na sajmu. Međutim, najmanje isto toliko pažnje su ovaj put privukla i dva preduzeća iz Kine.
Tablet, smartphone i smartwatch
S jedne strane je tu Hauwei: tiho i mirno to se preduzeće s juga Kine proteklih godina popelo na treće mjesto najvećih prodavača pametnih telefona na svijetu, odmah iza Samsunga i Applea. A u Barceloni su glavni menadžeri koncerna jasno dali do znanja da i oni pretenuju na to da budu na vrhu. Iznenadili su ofenzivom svojih proizvoda i predstavili odmah pet novih uređaja. Među njima – pored novih tablet računala i pametnih telefona – i jedan smartwatch, odnosno pametni sat, koji korisnika stalno informiše o novim e-mailovima, analizira njegove faze spavanja ili broji koliko njegov vlasnik dnevno koraka napravi.
S druge strane je još više pažnje od Huaweia na sebe u Barceloni privukao proizvođač Lenovo, što i ne čudi. To preduzeće iz Pekinga se trenutno doduše nalazi na petom mjestu najvećih svjetskih proizvođača pametnih telefona, odmah iza LG-a. Ali, prije nekoliko džsedmica je preduzeće Lenovo iznenadilo javnost viješću, koja bi uskoro tu rang-listu mogla promijeniti u korist Lenova.
Kinezi su, objavili da žele kupiti Motorolu. A to je opet uskomešalo konkurenciju, jer ta branša preuzimanje Motorole uzima sasvim ozbiljno i ne želi počiniti istu grešku kao kolege iz kompjutorske branše prije deset godina. Tada je Lenovo ismijano jer je to preduzeće za 1,75 milijardi američkih dolara otkupilo granu proizvodnje ličnih računara od IBM-a. Skoro niko u računarskoj branši nije mislio da će uspjeti održati nivo kvalitete marke ThinkPad i zadržati visoko mjesto na svjetskom tržištu.
Prije svega dva najveća proizvođača, Dell i HP, su lakoumno podcijenili kineskog proizvođača. Svjetska ekonomsla kriza od 2008. do 2009. je označila preobrat. Dok je na Zapadu potražnja opala, kineska vlada je podsticala konzum tako što je davala popust na elektroniku. Tako se Lenovo mogao korak po korak penjati do prvog mjesta. I to ne samo pomoću kvantitete, već i svojim inovacijama. Prenosni računari (laptopi) Lenova su isto toliko inovativni kao i njihovi zapadni konkurenti. Ali, čemu uopšte služi liderstvo na jednom tržištu, koje je dostiglo svoj zenit? U Kini je prodaja računara još u porastu, ali u svijetu ona u najboljem slučaju stagnira.
Domaće tržište kao prednost
Novo tržište koje je u velikom porastu je već odavno tržište pametnih telefona i tablet računara. Kako Lenovo, tako i Huawei, imaju dobru polaznu poziciju da bi mogli konkurisati vodećim svjetskim proizvođačima Appleu i Samsungu. Njihova najveća prednost je očita: Kina, domaće tržište tih dvaju proizvođača, ujedno je i najveće tržište svijeta. Ko se na tom tržištu uspije popeti na vrh, tome je lakše doći na poziciju vodećeg preduzeća u cijelom svijetu.
Od oko milijardu pametnih telefona, koliko ih je protekle godine prodano u cijelom svijetu, svaki treći uređaj je prodan u Kini. Samsung je na tom tržištu još uvijek vodeći. Ali je udio tog južnokorejskog preduzeća na kineskom tržištu pao s 20 na 18 odsto. Udio tržišta Lenova je naprotiv porastao s 11 na 14 odsto. Da će se taj trend nastaviti i Lenovo u Kini postati broj jedan, već je gotova stvar. Pitanje glasi samo: kada?
Slijedeći veliki cilj je drugo po važnosti tržište na svijetu: Amerika. 2,9 milijardi američkih dolara, koliko je Lenovo platio za Motorolu, se u svakom slučaju isplate. Jer, Kinezi tako dobivaju već uhodan američki sistem distribucije, putem kojeg sada mogu ponuditi obje svoje marke – Lenovo i Motorolu. Inače bi godinama trajalo uspostavljanje takvog sistemom.
Zaustaviti bi Kineze na njihovom putu prema prvom mjestu na svijetu u biti mogla još samo jedna stvar: neki veliki skandal. S jednim takvim se morao suočiti Huawei u SAD-u. Prije dvije godine je, američki Kongres upozoravao na proizvode Huaweia, ističući sumnju da su u tehnici Kineza ugrađene mogućnosti za hakere i špijune. Od tih optužbi se poslije odustalo nakon istrage zaposlenih Bijele kuće, ali nepovjerenje je ostalo kod mnogih korisnika. Bez tog skandala bi i Huawei vjerojatno bio još brže za petama vodećim proizvođačima. Međutim, brže nego što mi možda i mislimo, ta će se dva preduzeća u Kini, pa onda i cijelom svijetu, boriti za prevlast na vrhu. Deutsche Welle