PEKING – Apple je zabilježio pad broja prodatih pametnih telefona tokom nedavnog šoping festivala u Kini, pokazuju podaci Counterpoint Researcha, zaostajajući tako za domaćim kompanijama Huawei i Xiaomi, koje su zabilježili snažan porast.
Broj prodatih Apple pametnih telefona opao je za četiri odsto u odnosu na prethodnu godinu tokom dvonedjeljne prodaje od 30. oktobra do 12. novembra, saopštila je konsultantska kuća za istraživanje. Poređenja radi, broj jedinica koje su prodali Huawei i Xiaomi porastao je 66 odsto, odnosno 28 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Povećanja za Huawei i Xiaomi su doprinijela povećanju ukupnog broja kineskih pametnih telefona koji su prodati tokom perioda posebne promocije za pet odsto u odnosu na prethodnu godinu, piše Reuters.
Cijena za Apple-ov najnoviji model iPhone 15 počinje od 5.999 juana (832 dolara), dok Huawei Mate 60 pametni telefoni počinju od 5.499 juana (763 dolara). Najnoviji Xiaomi-jev Mi 14 pametni telefon košta od 3.999 juana (555 dolara).
Kineske platforme za e-trgovinu kao što su Alibaba i JD.com nisu objavile podatke o prodaji tokom festivala, pošto su odustale od ove prakse prošle godine, iako je JD.com rekao da je vrijednost obima transakcija Apple proizvoda premašila 10 milijardi juana (1,39 milijardi dolara) na platformi tokom tog perioda.
Portparol kompanije Xiaomi je rekao da je kompanija ostvarila kumulativnu bruto vrijednost robe od preko 22,4 milijarde juana tokom istog perioda, to jest više nego dvostruko u odnosu na Apple.Biznis.rs