BEOGRAD, Švedska kompanija za prodaju odjeće H&M već duže vrijeme razmišlja o otvaranju radnji u Srbiji i proučava tržište.
Njihov tim je u Beogradu, gledaju kakav je promet u domaćim trgovinama, a već su razmatrali i lokacije na kojima bi mogli da otvore prodavnicu.
Tim iz Stokholma nalazi se u srpskoj prestonici i pregovara sa domaćim tržnim centrima oko lokacija i uslova gdje bi se nalazile H&M radnje.
Prva prodavnica će sigurno biti otvorena u Beogradu, vjerovatno već na jesen, kad će predstaviti novu kolekciju, a u planu je u narednom periodu da se otvore i objekti u još dva velika grada.
Već nekoliko godina ova kompanija razmišlja o Srbiji. Prvobitni plan je bio da otvore radnju u tržnom centru na Autokomandi. Međutim, kako je zbog krize gradnja još jednog tržnog centra obustavljena, Šveđani su odlučili da ubrzaju svoj dolazak.
S obrazloženjem da svoje poslovne odluke ne otkrivaju unaprijed, u sjedištu H&M u Stokholmu nisu ni potvrdili ni demantovali informaciju da će prvu radnju otvoriti na jesen u Beogradu. Rekli su nam da tokom ovog i narednog mjeseca slijedi otvaranje radnji u Bugarskoj, Letoniji, Tajlandu i Meksiku.
Švedski brend H&M je poznat po garderobi namijenjenoj mladima po pristupačnim cijenama. Prisutni su na 38 tržišta svijeta, imaju 2.200 trgovina i zapošljavaju 87.000 ljudi.
Robne marke koje su njihovi glavni konkurenti po cijenama i po kvalitetu su „njujorker”, „stradivarijus”, „berška”, ali i „zara“, „mango“, jer H&M prodaje garderobu različitih cjenovnih kategorija. Cijene garderobe su u svim zemljama u kojima posluju slične i minimalno se razlikuju, za evro, najviše dva, tako da se može očekivati da po sličnim cijenama prodaju svoju robu i u Srbiji.
Koncept radnji je takav da se obično na velikom prostoru u jednom dijelu prodaje kolekcija za tinejdžere i djecu, kao i sportska garderoba, modni detalji poput torbi, nakita, šnalica, dok se u drugom dijelu mogu kupiti i elegantniji komadi garderobe po nešto višim cijenama, prenose agencije.