STOKHOLM – Švedski konfekcijski div “Henes i Moric” (H&M) najavio je danas pokretanje svog osmog modnog brenda, pošto žestoka konkurencija na tržištima u SAD i centralnoj Evropi “nagriza” dobit kompanije.
Profit H&M-a prije oporezivanja pao je na 3,2 milijarde kruna (335 miliona evra) od decembra do februara, što je prvi kvartal finansijske godine te grupe, u odnosu na 3,3 milijarde kruna iz istog perioda prethodne godine, saopšteno je iz kompanije, a prenosi agencija AFP.
“Za modnu maloprodaju generalno, tržišni uslovi su bili vrlo teški na mnogim našim velikim tržištima u centralnoj i južnoj Evropi i SAD, što se odrazilo na našu prodaju”, naveo je glavni izvršni direktor Karl-Johan Person u saopštenju.
Novi brend, Arket, biće lansiran poslije ljeta, a prva prodavnica biće otvorena u Londonu, poslije čega slijedi Brisel, Kopenhagen i Minhen uz pokretanje onlajn prodaje na 18 evropskih tržišta početkom jeseni, precizirali su iz kompanije.
Arket će imati u ponudi odjeću za muškarce, žene i djecu, i proizvode za domaćinstvo koji će biti skuplji od aktuelne ponude u trgovinama H&M.
Svaka prodavnica će takođe imati kafić inspisiran nordijskom kuhinjom.
“Opšti smer i fokus su na kvalitetu i jednostavnom, bezvremenskom i funkcionalnom dizajnu”, poručio je Person, dodajući da će proizvodi imati širok raspon cijena, “ali u nešto višem cjenovnom segmentu od H&M-a”. Tanjug