BEOGRAD, Tokom posljednjih desetak ledenih dana u Srbiji puste tezge sve su češća slika.
Zamrla je prodaja povrća i voća na pijacama. Većina potrošača prebacila se na supermarkete. U mnogim trgovinskim lancima gotovo duplirana prodaja.
– U „Maksiju“ i „Tempu“ promet kategorije svježe voće i povrće raste iz nedjelje u nedjelju, a u odnosu na prethodnih sedam dana, preko 50 odsto – kaže Martina Petrović, iz sektora odnosi s javnošću kompanije „Delez“, u okviru koje posluju ovi prodajni lanci. – Od voća, najviše se prodaju banane i agrumi pomorandže, limun, grejpfrut, ali i krompir, kupus, šargarepa.
Rekordna prodaja jabuka, limuna, mandarina je i u trgovinama „Ideje“, „Rode“, „Merkatora“, „Vera“, „Univereksporta“.
– Prodate su rekordne količine krompira, kupusa, ali i crnog luka, cvekle i šargarepe – kaže šef jednog novosadskog supermarketa.
– Promet je kod nas u odnosu na uobičajenu prodaju povećan i do 70 odsto.
Samo za gledanje
Ovih dana na pijacama tezge služe samo za razgledanje, a pojedini kupci dolaze samo po najosnovnije dnevne potrepštine. Prodavci kažu da cijene nisu visoke, ali jednostavno besparica, ali i temperatura koja je već duže vrijeme u minusu učinila svoje.
– Prodaja ide slabo, ljudi nemaju novca, a zbog toga nemamo ni mi. O zaradi ne smijem ni da mislim – kaže Aleksandar Petrović, zakupac na „Kalenić pijaci“. Novosti