SEUL, Najveći južnokorejski proizvođač automobila “Hjundai” (Hyundai) je saopštio da je u drugom tromjesečju ove godine zabilježio za 11 odsto niži profit nego u istom periodu lane, od 546,93 milijardi vona (340 miliona evra).
Razlog za to je bio slabiji kurs domaće valute, što je povećalo troškove kredita u stranim valutama.
Promet je, međutim, povećan za 12,8 odsto, na 9,12 biliona vona (5,7 milijardi evra).
U fabrici strahuju da će visoke cijene nafte i sirovina uticati na poslovanje i u drugoj polovini godine. Uz to, firma trpi pad prodaje vozila zbog visokih marži na domaćem tržištu.
Prema analitičarima, ipak, rezultati poslovanja firme za cijelu godinu trebalo bi da budu bolji nego prošle godine, zahvaljujući velikoj potražnji malih vozila u inostranstvu i nedavnom povećanju cijena.
“Hjundai” je u prvih šest mjeseci prodao oko 1,5 miliona vozila, što je 15 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Na poboljšanje prodaje najviše je uticala povećana potražnja automobila u verziji sedan, kao što su “dženezis” (Genesis) i “sonata”, prenio je Rojters.