KRUŠEVAC, – Kompanija Henkel je za pet godina u fabriku Merima uložila oko 50 miliona evra i time premašila preuzete investicione obaveze koje su iznosile 43,6 miliona evra. Broj zaposlenih od 2002. smanjen je sa 1.151 na 616 i njihove zarade nikada nisu smanjivane, a jednom godišnje usklađuju se sa rastom inflacije – izjavio je juče predsednik Upravnog odbora Henkel Merime Gradimir Milošević na konferenciji za novinare povodom petogodišnjice od prodaje 70 odsto kapitala Merime nemačkoj kompaniji.
On je podsetio da 46 odsto proizvodnje Merime završava na inostranom tržištu kako u zemljama u regionu tako i u Sloveniji, Poljskoj, Ukrajini i Austriji… Prema Miloševićevićm rečima, Henkel je dosta novca uložio u proizvodne pogone, uvođenje novih tehnologija u proizvodnji i opremu, a samo u IT infrastrukturu investirano je više miliona evra. U junu ove godine otvorena je i fabrika adheziva u Inđiji koja zapošljava oko 30 radnika, a očekuje se da s rastom proizvodnje budu otvorena nova radna mesta.
Predsednik uprave Henkela za Adria regiju Nenad Vučinić naglasio je da su glavni razlozi kupovine Merime bili snažni domaći brendovi koje ova fabrika ima, kao i veličina tržišta s obzirom na to da je 2002. nivo potrošnje deterdženata u Srbiji bio na nivou potrošnje u Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj, a viši nego u baltičkim zemljama i Rumuniji i Bugarskoj.
– Još jedan razlog bila je i želja da Srbija postane centar proizvodnje za region. Investicijama u Kruševac i Inđiju Henkel izražava spremnost da dugoročno posluje u Srbiji. Osim toga, našem regionu Henkel će u narednom periodu pridavati veći značaj nego bilo kom regionu u svetu – istakao je Vučinić i podsetio da Henkel posluje u 125 zemalja širom sveta i zapošljava oko 50.000 radnika. Prošle godine ukupni prihodi Henkela iznosili su 12,7 milijardi evra, a profit pre oporezivanja 1,29 milijardi evra. Kompanija Henkel CEE, koja objedinjuje zemlje centralne i istočne Evrope, ostvarila je prošle godine ukupni prihod od 1,88 milijardi evra, a 3,5 odsto tih prihoda ostvareno je u Srbiji.