PARIZ, Iako je sendvič, u najrazličitijim varijantama, i dalje neprikosnoven u ponudi svih restorana brze hrana u Francuskoj, sa milijardu prodatih komada u 2014, njegovu “hegemoniju” sve više ugrožava hamburger, pokazuje analiza istraživačke kompanije NPD.
Prema podacima ove studije, počev od 2009. prodaja sendviča na francuskom tržištu opala je 10 odsto, dok je prodaja hamburgera uzletela 13 odsto u istom periodu, da bi u prošloj godini dostigla rekordni nivo od 970 miliona prodatih jedinica, piše francuski list 20 minit.
Glavni uzrok ovakvih promjena u potrošačkim navikama, kako se navodi, nije samo ekonomska kriza, već i činjenica da se sendvič uglavnom konzumira samo za doručak, dok se prodaja hamburgera proteže na mnogo duži period u toku dana.
Prema ovom istraživanju, 70 odsto sendviča konzumira se u toku pauze na poslu, 75 odsto na mjestu kupovine, a 50 odsto konzumenata čine odrasli ljudi. Istovremeno, tek svaki drugi hamburger pojede se u samom prodajnom objektu, a dvije trećine njegovih ljubitelja mlađe je od 35 godina.
Najzad, tržište hamburgera u Francuskoj profitiralo je poslednjih godina i od povratka Burger kinga, ali i od razvoja novih oblika prodaje, kao što je “fud traks” (food trucks), odnosno, prodaja hrane u specijalnim vozilima. Tanjug