ATINA, Grčki turistički proizvodi postali su manje atraktivni na međunarodnim tržištima u svjetlu visokih poreza u tom sektoru.
Zbog toga su izgubili komparativnu prednost koju su ranije imali nad konkurentima, saopštila je Asocijacija grčkih turističkih preduzeća (SETE).
Asocijacija navodi da turizam trpi zbog podizanja poreza na dodatu vrijednost (PDV) u ugostiteljskom sektoru, turističkom smještaju i transportu, ukidanja popusta od 30 odsto na PDV na nizu popularnih egejskih ostrva, rasta cijena karata za muzeje i arheološka nalazišta, kao i cijena potrošačke robe, prenosi grčki list Katimerini.
SETE navodi da vlada u Atini mora da se izbori sa fenomenom utaje poreza u turističkom sektoru da bi stopa PDV-a mogla da se vrati na konkurentan nivo 2017.
Predsjednik asocijacije Andreas Andreadis navodi da je privlačenje investicija jedina zaista efektivna mjera koja može dovesti do oporavka privrede i rasta bruto domaćeg proizvoda.
Za to je, međutim, potreban stabilan poreski okvir u periodu od najmanje 10 godina, smanjenje birokratije, kao i modernizacija plana razvoja turizma i javne infrastrukture. Tanjug