BEOGRAD, Besparica je u prehrambenim trgovinama u Srbiji desetkovala prodaju. Sve manje građani troše, a u potrošačkoj korpi najčešće se nađe hljeb, mlijeko, meso, brašno, jaja, krompir, kafa. Punomasni sirevi, namazi, delikates, manje se, u prosjeku, traže za petinu.
Istraživanja pokazuju da četvrtina potrošača meso kupuje povremeno, a 28 odsto njih znatno je smanjilo kupljene količine. Mesari kažu da im je promet opao za oko 20 odsto i da potrošači umjesto šnicli kupuju jeftinije kategorije mesa.
Došlo je i do pada potrošnje mlijeka i jogurta, a osam odsto potrošača nema svakog dana na trpezi mlijeko i jogurt, dok je šestina zbog niske kupovne moći proredila kupovinu ovih proizvoda.
Samim tim osjetno su manji i prosječni računi u prodavnicama. U minimarketima je osjetno opala prodaja mlijeka, ali i jogurta, jer su cijene u odnosu na supermarkete više i za od 10 do 15 odsto, i tako odbijaju potrošače. Mnogi STR su smanjili svoja trebovanja, jer nemaju mušterije.
– Iz dana u dan se smanjuje kupovna moć potrošača. U mesarama trgovci brže prodaju lošije i jeftinije kategorije mesa i iznutrice – kaže Petar Bogosavljević. – Čak je i mlijeko, za mnoge, postalo luksuz.
Ništa nije bolja situacija i na zelenim tržnicama. Za od 10 do 15 odsto smanjena je i prodaja voća i povrća. I mada se pijačni prodavci žale da nemaju posla, ne odustaju od visokih cijena.
Peciva
Smanjuje se i prodaja peciva, pa mnogi pekari, posebno u centralnim gradskim zonama, obaraju cijene tim proizvodima. Novosti