NJUJORK, Google navodno radi na novom, anonimnom, sistemu koji će oglašivačima omogućiti da prate šta ljudi vole na osnovu sajtova koje su posjetili.
Anonimni identifikator za reklame, poznat i kao AdiD, predstavljao bi alternativu cookiesima koje trenutno koriste oglašivači za plasiranje relevantnih, personalizovanih oglasa.
Izvještaji u USA Today navode kako bi novi sistem olakšao mušterijama da prate kako ih oglašivači „uhode“.
Google ostvaruje skoro trećinu prihoda od ukupnog oglašavanja na internetu i trenutno radi na stvaranju novog načina na koji bi sarađivao sa oglašivačima.
Novi sistem bi radio tako što kada bi osoba posjetila neki sajt, anoniman AdiD bi bio poslat oglašivačima koji su se pretplatili na njega.
Ti oglašivači bi morali da se slože sa sjetom osnovnih pravila o tome šta smiju, a šta ne, da prate i kako mogu da koriste informacije koje im se šalju.
Ovo bi potencijalno olakšalo potrošačima da razumiju čitav proces koji bi takođe bio prilično jasan kada je njihova anonimnost u pitanju.
Trenutno, cookies trećih strana, koji se koriste kako bi se identifikovali osnovni detalji u vezi neke osobe, postavljaju sami vlasnici sajtova.
Kako osoba surfuje internetom, cookies stvaraju određeni profil interesovanja i staraju se za to da reklame koje joj se prikazuju budu u skladu sa tim interesovanjima, a sve ovo može biti onesposobljeno putem brauzera, prenose agencije.