NJUJORK, Veb pretraživač Google, koji gaji ambicije u sektoru onlajn trgovine, uveo je opciju “kupi” (Buy) u rezultate pretrage za određene proizvode, omogućavajući korisnicima smartfona da obavljaju e-kupovinu bez posredstva distributera, kao što je Amazon.
Klijenti koji kliknu na tu opciju usmjeravaju se na Googleovu internet stranicu sa proizvodima gdje mogu da personalizuju svoje porudžbine i da odaberu način isporuke proizvoda, objavio je list “Parizijen” u svom veb izdanju.
“Iako smo tek na početku, s ograničenim brojem maloprodavaca, opcija ‘kupi’ predstavlja važnu fazu u procesu preusmjeravanja maloprodavaca na mobilne uređaje da bi pridobili klijente”, objasnio je jedan od rukovodilaca Googlea Džonatan Olfernes, na veb sajtu te kompanije.
Dosad su klijenti klikom na opcije Google kupovina (Google Shopping) ili kupuj na Googleu (Shop on Google) bili često preusmjeravani prema veb sajtu nekog od maloprodavaca, tipa Amazon ili nekog nezavisnog maloprodavca.
Američka grupa na ovaj način reaguje na sve veću tendenciju korisnika da upotrebljavaju svoj smartfon radi pretraga trgovina u blizini i time se direktno uključuje u oblast elektronske trgovine.
Početkom maja je Google uveo u SAD opciju koja omogućava Amerikancima, koji koriste njegov pretraživač, da direktno poručuju svoja jela iz restorana preko rezultata pretraga, prenose agencije.
Druge društvene mreže, kao što su Pinterest i Facebook, nedavno su razvile slične opcije “kupi”.