BANJALUKA, Potpredsjednik Vlade Republike Srpske Srebrenka Golić izrazila je danas nadu da će “Željeznice Republike Srpske” /ŽRS/, koje su u procesu restrukturisanja, u budućnosti postati respektabilna kompanija u Srpskoj.
“`Željeznice` se suočavaju sa mnogo problema, zastarjelom opremom i vozilima, što se mora modernizovati kako bi se moglo ići u korak sa željeznicama iz okruženja i ohrabrila bih upravljačku strukturu i menadžment `Željeznica Srpske` da nastave dalje korake s ciljem razvoja ove kompanije”, naglasila je Golićeva.
Ona je na svečanosti u Banjaluci povodom završetka projekta “Modernizacija sistema signalizacije i telekomunikacija na dionici Banjaluka-Doboj” rekla da je posebno važno u implementaciji ovog projekta to što nije došlo do novog kreditnog zaduženja, već su sredstva obezbijeđenja na osnovu ušteda iz ranijih kredita Evropske banke za obnovu i razvoj i Evropske investicione banke.
“Sve što gradimo i radimo je za buduće generacije i činimo sve da stvorimo privredni ambijent u kojem zaposlenima u našim kompanijama treba obezbijediti život dostojan čovjeka”, dodala je Golićeva.
Ona je izrazila zadovoljstvo što je u realizaciji ovog projekta učestvovala i domaća građevinska operativa koja posjeduje odgovarajuću licencu, kao i time da domaći proizvođači određenih materijala koji su ugrađeni u ovaj sistem imaju visoke reference za zahtjevno tržište po evropskim kriterijumima.
Vršilac dužnosti generalnog direktora “Željeznica Republike Srpske” Dragan Savanović rekao je da je ovaj projekat koštao 20 miliona evra iz već postojećih kredita i da je on veoma značajan za “Željeznice” jer znači i početak modernizacije koja će biti nastavljena i u narednim godinama.
“Ovo je ključni korak u daljoj modernizaciji željeznica, a naši radnici su stekli znanja i vještine u poznavanju i upravljanju ovom opremom”, dodao je Savanović.
On je naveo da je na gotovo 100 kilometara na relaciji Banjaluka-Doboj svaka stanica opremljena modernim signalno-bezbjednosnim uređajima.
Predstavnik glavnog izvođača radova, češke kompanije “AŽD Praha” Zdenek Hrle rekao je da je bio veliki izazov raditi na ovom projektu, koji je u skladu sa svim evropskim uslovima gradnje.