BERLIN, Rukovodstvo njemačke Socijaldemokratske partije /SPD/ utvrdilo je danas novi izborni manifest koji bi trebalo da pridobije glasače novim ekonomskim mjerama, prenosi DPA.
Ključne tačke platforme su smanjenje poreza i pomoć siromašnim društvenim grupacijama i porodicama sa djecom, uvođenjem poreza bogatim ljudima i na dioničarske transakcije.
SPD, partija lijevog centra, želi da se distancira od konzervativnih demohrišćana Angele Merkel dok se dva koaliciona partnera pripremaju za parlamentarne izbore 27. septembra.
Očekuje se da će kampanjom dominitari ekonomska kriza, koja je teško pogodila ključne sektore njemačke privrede, a desetine hiljada radnika rade manje sati za manju platu.
Mjere SPD su “pravi odgovor” na krizu bez presedana, kaže Rald Stegner, član izvršnog odbora stranke.
Program uključuje smanjenje poreza do 10 odsto za najsiromašnije, kao i poreske olakšice od oko 200 evra za porodice sa djecom.
Predviđen je i bonus od 300 evra za lica sa niskim primanjima ukoliko se odreknu povrata poreza, što je potez koji će, takođe, smanjiti administraciju.
Među predviđenim mjerama je i povećanje poreza za bogate do 47 odsto za osobe čiji su godišnji prihodi 125.000 evra i više i 0,5 centi poreza na berzanske transkacije.
Stranka predviđa da će biti prikupljeno pet milijardi evra ekstra prihoda, a dio toga biće iskorišten za unaprijeđenje obrazovnih institucija.
Izborni manifesta trebalo bi da bude usvojen na kongresu partije u Berlinu 14. juna.