DETROIT, Uprava “General Motorsa”, do prije dvije godine najvećeg proizvođača automobila na svijetu, pregovara s predstavnicima federalne i vladama tri američke države o tome gdje će podići fabriku za izradu manjih automobila, u okviru reorganizacije koja bi trebalo da je izvuče iz krize i stečaja.
“General Motors”, koji je 1. juna zatražio sudsku zaštitu od povjerilaca, predočio je Stečajnom sudu listu od 14 fabrika koje će morati da zatvori u narednim mjesecima, u okviru porcesa restrukturiranja kompanije i kresanja troškova na svim nivoima. Radi se o pogonima u kojima su izrađivani automobili s velikom potrošnjom goriva za kojima je od prošle godine drastično pala potražnja u SAD i na drugim tržištima u svijetu. “General Motors” se sporo prilagodio zahtjevima potrošča, koji su se preorijentisali na kupovinu štedljivih i ekoloških vozila, što je, uz opšte privredno usporavanje, bio osnovi razlog finansijskog kolapsa tog giganta. Gigant iz Detriota je saopštio i da je obustavio proizvodnju hibridnog vozila ševrolet malibu zbog loše prodaje.
Očekuje se da će “General Motors” za nekoliko sedmica odlučiti gdje će podići novi pogon, a tri moguće lokacije su u državama Mičigen, Tenesi i Viskonsin. Uprava “General Motorsa” je objavila da će u tom pogonu proizvoditi 160.000 automobila godišnje. Generalni direktor “General Motorsa” Fric Henderson izjavio je da će proizvodnja novog modela omogućiti da kompanija što prije izađe iz krize.
Izvor blizak kompaniji tvrdi da će “General Motors” u novom pogonu proizvoditi automobil koji će se na tržištu takmičiti s novim manjim kompaktnim “Fordovim” vozilom fijesta, koji će ispunjavati sve ekološke i standarde o potrošnji goriva.
Oko 67 odsto automobila i kamiona “General Motorsa” koji se prodaju na tržištu SAD, izrađuje se u zemlji i očekuje se da nova fabrika poveća taj nivo na iznad 70 procenata do 2013. godine.