BERLIN, Njemački “Folksvagen” (VW), najveći evropski proizvođač automobila, pregovara sa kineskim partnerima o zajedničkom razvoju lokalne robne marke, budući da rivalske kompanije uveliko pripremaju nove brendove specijalno izrađene za najveće tržište automobila na svijetu.
Njemački dnevnik “Handelsblat” danas piše da će se pod oznakom novog VW brenda u Kini izrađivati manji automobili koji će koštati ispod 8.000 evra (10.750 dolara).
Karl-Tomas Neuman, izvršni direktor “Folksvagenove” grupe za Kinu, izjavio je da izrada lokalnog brenda predstavlja dobru šansu za obezbjeđivanje većeg udjela u prodaji na tom tržištu. Direktor “VW-Kina”, međutim, odbio je da iznese detalje o mogućem partneru na izradi novog brenda i o segmentu u kome će se naći taj model.
VW tako slijedi glavne konkurente “Dženeral motors” (GM), “Hondu” i “Nisan” na putu uvođenja novih, jeftinijih robnih marki u Kini, kako bi se obezbijedio veći udio u prodaji i preuzeo dio tržišta lokalnih autokompanija.
Inostrani proizvođači nude manje i jeftinije modele i traže kupce u provincijama gdje prihod stanovništva postepeno raste, kao što su Henan i Sečuan, ocjenjuju analitičari.
Kineska vlada pomaže lokalnim kompanijama, kao i svim inostranim auto-kućama koje imaju zajednička preduzeća u Kini, da razvijaju lokalne brendove, izjavio je Neuman. “Folksvagenovi” partneri u Kini su SAIC-motori i grupa FAW. Tanjug