VOLFSBURG, Najveća evropska automobilska kompanija Folksvagen (VW) prodala je u februaru 1,5 odsto više vozila nego u istom mjesecu prošle godine.
To predstavlja usporavanje rasta nakon povećanja prodaje od 4,8 odsto u januru, prenijeli su njemački mediji.
Uprkos komplikovanim uslovima na nekim tržištima, prodaja marke “folksvagen” se u prva dva mjeseca kretala u pozitivnom smijeru, rekao je šef prodaje koncerna Kristijan Klinger.
U prva dva mjeseca 2014. prodaja je na godišnjem nivou povećana 3,3 odsto. U januaru je prodato više od pola miliona automobila marke “folksvagen”, a u februaru 407.600. Ukupna prodaja u januaru i februaru dostigla je 923.100 vozila.
Čini se da je kriza tražnje u Evropi prevaziđena. U februaru je prodaja VW u Evropi povećana 5,9 odsto, u zapadnoj Evropi bez Njemačke 7,8, a u Njemačkoj 4,6 odsto.
Sve je uočljivija zavisnost od kineskog tržišta. Za prva dva mjeseca ove godine u Kini je prodato 437.700 vozila. U SAD je nastavljen pad tražnje, koja je u januaru i februaru bila 16 odsto manje nego u istim mjesecima prošle godine. Tanjug