VOLFSBURG, Kompanija “Folksvagen” saopštila je da je pristala da početkom avgusta kupi preostalih 50,1 odsto udjela u “Poršeu”.
“Folksvagen” će platiti 4,46 milijardi evra i jednu zajednikčku akciju za dobijanje udjela.
Dvije firme dogovorile su se 2009. da se spoje do kraja 2011. godine, ali su se pojavile neke pravne prepreke.
Spajanje će smanjiti troškove i povećati zaradu “Folksvagena”, koji namjerava da postane najveći proizvođač automobila na svijetu.
“Ubrzana integracija omogućiće nam brži početak implementacije zajedničke strategije ‘Poršea’ kao i bržu realizaciju zajedničkih projekata”, rekao je Hans Diter Peč, šef finansija u “Folksavagenu”.
Obje firme željele su da ubrzaju spajanje. Ipak, kamen spoticanja za sporazum bio je veliki porez za obje firme.
“Folksvagen” je kupio 49,9 odsto udjela u “Poršeu” 2009.
Analitičari kažu da se strukturisanjem sporazuma, koji uključuje isplatu jedne zajedničke akcije “Folksvagena” “Poršeu”, može izbjeći plaćanje velikog poreza.
To znači da bi sporazum bio klasifikovan kao restrukturisanje kompanije, a ne preuzimanje.
“Ovo je značajan sporazum za ‘Folksvagen’ i u finansijskom i operativnom smislu”, rekao je David Arnold, analitičar pri bankarskoj grupi “Kredit svis”.
“Folksvagen” navodi da se ubrzani model integracije, o kome je sada postignut dogovor, može primijeniti po ekonomski izvodljivim uslovima.
Kada bude završen, sporazum će označiti kraj jednom od najdramatičnijih preuzimanja u automobilskoj industriji.
“Porše” je godinama pokušavao da preuzme “Folksvagen”, podsjeća Bi-Bi-Si.
Ti pokušaji su propali 2009. jer nije uspio da pribavi traženih 75 odsto.
Globalna finansijska kriza i pad proizvodnje u globalnoj automobilskoj industriji onemogućava proizvođačima da prikupe dovoljno sredstava da kupe traženi udio.
“Porše” je skupio dosta dugova u tom procesu i tužili su ga investitori za obmanu.
Kao prava prekretnica, firma je isposlovala sporazum 2009. godine, prema kome “Folksvagen” preuzima “Porše”.