BEOGRAD, Zajedničko preduzeće srpskih, hrvatskih i slovenačkih željeznica „Kargo 10“ još nije registrovano, saznaju „Novosti“. Priča o obimnijem prevozu robe po skraćenim graničnim procedurama nije formalizovana i riječ je još uvijek samo o pilot projektu. Tema je, kako tvrdi izvor „Novosti“, osjetljiva zbog monopola, jer Evropa podržava ovaj zajednički projekat željeznica Srbije, Hrvatske i Slovenije, ali samo ako drugi zainteresovani operateri ne budu u podređenom položaju.
Upravo je to potvrdio u petak u Beogradu i Frank Jost, generalni direktor za željeznički transport Evropske komisije, koji je na konferenciji „Kargo 10 – izazovi i perspektive ujedinjene željeznice“ istakao da države u regionu ne smiju da dozvole da se novi operateri isključuju sa tržišta. Kako kaže, države moraju da zabrane da se na tržištima koristi dominantan položaj pojedinih preduzeća.
– Skraćenje vremena transporta za minut donosi uštedu od milion evra. Samo uz saradnju svih zainteresovanih moguće je da se vrijeme transporta robe od Minhena do Istanbula sa sadašnjih 55 sati smanji na 40 sati – rekao je u petak Mrkonjić.
Ulaganja
Ministar za infrastrukturu, Milutin Mrkonjić, najavio je da će u narednih šest godina u modernizaciju željeznice u Srbiji biti uloženo 4,5 milijardi evra, jer je preduslov ulaska u EU da infrastruktura bude u skladu sa evropskim standardima. Novosti