BANJALUKA – Agencija za osiguranje RS je danas u Banja Luci organizovala treće predavanje o finansijskoj pismenosti u osiguranju, koje za cilj ima podizanje svijesti građana o važnosti i ulozi osiguranja. Predhodna predavanja su održana u Bihjeljini i Palama.
Današnje predavanje je jedno od aktivnosti, koje Agencija provodi u okviru Projekta finansijske pismenosti. Usmjerena je na mlade ljude, studente, koji su na početku ili im slijedi profesionalna karijera i lično osamostaljivanje, stoga je korisno da steknu znanja i razviju svijest o potrebi preuzimanja brige i lične odgovornosti za obezbjeđenje finansijske sigurnosti i zaštitu imovine kroz osiguranje.
Draženka Janjanin direktorica Agencije za osiguranje RS (AZORS) u uvodnom obraćanju je rekla da sve nadzorne i i regulatorne aktivnosti prema učesnicima na tržištu osiguranja, za koje je Agencija nadležna, imaju za cilj zaštitu interesa sadašnjih i budućih potrošača u osiguranju, te čuvanju povjerenja u sektoru osiguranja.
Istakla je i da je regulatorni cilj Agencije, pored ostalih, i edukacija o koristima i rizicima koji su povezani sa različitim vrstama životnog i neživotnog osiguranja, te je u tu svrhu Agencija pokrenula projekat Finansijska pismenost u osiguranju.
U nastavku se osvrnula i na pokazatelje razvijenosti tržišta, kao što su premija po stanovniku i učešće premije u bruto domaćem proizvodu, te dominantno učešće premije obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, pojasnivši da isti ukazuju da postoji potencijal za razvoj dobrovoljnih osiguranja, a posebno imovinskih i životnih osiguranja, ali i da je nizak nivo poznavanje uloge i značaja koje ima osiguranje.
Na kraju je naglasila da je za podizanje svijesti o ulozi i značaju osiguranja potrebna dugoročna i kontinuirana posvećenost, što je opredjeljenje Agencije u narednom periodu.
Pozvala je i sve prisutne da za početak bar razmisle koji su to rizici kojima su izloženi i koje su im vrste osiguranja potrebne.
Aktivnosti u okviru projekta Finansijske pismenosti u osiguranju se nastavljaju kampanjom putem medija i društvenih mreža. SWOT