BEOGRAD, Željeznice Srbije planiraju ove godine da prevezu skoro 120.000 automobila iz Fijatove fabrike u Kragujevcu do Luke Bar radi izvoza.
To su juče na sastanku u Beogradu najavili generalni direktor Željeznica Srbije Dragoljub Simonović i delegacija crnogorskih željeznica, sastavljena od čelnih ljudi tri željeznička preduzeća, Luke Bar i Kontejnerskih terminala iz Crne Gore. Željeznički prevoz putničkih automobila iz Kragujevca za Bar se uspješno realizuje, rečeno je, i od sredine avgusta do kraja prošle godine prevezeno ih je skoro 15.000
Početkom ove godine najavljen je i prevoz 600.000 tona nikla iz Luke Bar, oko 50.000 tona pijeska iz Srbije za Crnu Goru, 50 kontejnerskih vozova iz Beograda za Luku Bar i oko 100.000 tona boksita iz Crne Gore za Mađarsku. Takođe, biće povećan i prevoz glinice iz Zvornika za Podgoricu, a nastaviće se i željeznički transport žitarica, otpadnog gvožđa i petrol koksa barskom prugom.
Na pruzi Beograd – Bar očekuje se povećanje teretnog željezničkog saobraćaja u narednom periodu, pa nove transporte srpske i crnogorske željeznice moraju spremno dočekati, kažu u Željeznicama Srbije.
U putničkom saobraćaju manji je i broj vozova i broj putnika na barskoj pruzi, ali zajednički je interes da se podignu kvalitet i brzina putovanja između Beograda i Bara, kako bi se oni ponovo vratili na željeznicu.
“Zahvaljujući ruskom kreditu mi ćemo tokom 2014. i 2015. godine remontovati i modernizovati prugu Beograd – Bar kroz Srbiju i značajno skratiti vrijeme putovanja vozova na međunarodnom Koridoru 11, a na taj način vratiti robu i posebno putnike na ovaj željeznički pravac i biti konkurentniji od drumskog prevoza na transportnom tržištu”, najavio je Simonović.
On je naglasio da se sva otvorena pitanja moraju rješavati odmah ili u precizno definisanim rokovima, kako se ne bi došlo u situaciju da željeznice imaju šta da prevoze, ali to ne mogu da učine zbog nedostatka vagona ili stanja infrastrukture. Tanjug