RIM, Italijanski proizvođač automobila “Fijat” (Fiat) je u septembru povećao udio na evropskom tržištu, uprkos nastavku velikog slabljenja tržišta automobila i padu prodaje novih vozila od 8,2 odsto u Evropi i 5,5 odsto u Italiji u odnosu na isti mjesec prošle godine, objavila je italijanska agencija ANSA pozivajući se na izvore u automobilskom sektoru.
Grupacija “Fijat” je u septembru povećala udio na evropskom tržištu na 7,7 odsto, sa 7,1 odsto godinu dana ranije i 7,2 odsto u avgustu.
Udio “Fijata” na evropskom tržištu automobila u devet mjeseci ove godine iznosio je prosječno 8,2 odsto, prema 8,1 odsto u istom razdoblju prošle godine.
Prodaja vozila marke “fijat” opala je tokom septembra 0,1 odsto u odnosu na isti mjesec 2007, dok je istovremeno prodaja marke “lanča” porasla 5,7 odsto, a vozila “alfa romeo” skliznula 15,4 odsto.
Kompanija je u devetomjesečnom periodu ove godine povećala prodaju vozila “fijat” 1,4 odsto, ali je istovremeno zabilježila pad tražnje marke “lanča” za 7,9 odsto, a automobila “alfa romeo” za čak 30,6 odsto.
U septembru je udio marke “fijat” na tržištu Evrope porastao na 6,2 odsto, sa 5,6 odsto godinu dana ranije, a u devet mjeseci na 6,7 odsto, sa 6,2 odsto u istom periodu prošle godine.
Udio marke “lanča” na evropskom tržištu automobila povećan je prošlog mjeseca na 0,8 odsto, sa 0,7 odsto, ali je ostao na nepromjenjenom nivou od 0,8 odsto u devetomjesečnom periodu.
Učešće “alfa romea” u prošlomjesečnoj prodaji u Evropi je, međutim, smanjeno na 0,7 odsto, sa 0,8 odsto i na 0,7 odsto u devet mjeseci ove godine, sa jedan odsto godinu dana ranije.
Podaci o septembarskoj prodaji potisnuli su vrijednost akcija “Fijata” na berzi u Milanu za 1,8 odsto, na psihološki nivo od osam evra, budući da je izvršni direktor “Fijata” Serđo Markione (Sergio Marćionne) početkom ove sedmice prognozirao da će septembarska prodaja biti bolja nego u istom mjesecu prošle godine.