TORINO, Italijanski gigantski proizvođač automobila FIAT namjerava da udruži svoje tri fabrike za izradu luksuznih sportskih automobila – “Alfa Romeo”, “Maserati” i “Abarth” u novu grupu, na čijem će se čelu nalaziti Harald Vester, sadašnji izvršni direktor “Maseratija” i “Abartha”.
Vester će imati zadatak da procijeni efekte sinergije između “Maseratija” i “Alfa Romea”, koji posluje sa gubicima, dok uprava FIAT-a nastoji da utvrdi uzroke lošeg poslovanja i da predloži strategiju izlaska iz krize. “Maserati”, koji se nalazi u vlasništvu FIAT-a od 1993. godine, prodaje ekskluzivne luksuzne sportske automobile čija se cijena kreće od 114.000 do 135.000 evra. “Abarth” je počeo da proizvodi istoimeni automobil 2007. godine, a osim toga izrađuje i punta i FIAT 500.
Izvori iz FIAT-a tvrde da kompanija razmatra više opcija za “Alfa Romeo”, čiji gubitak u posljednjoj deceniji godišnje raste za 200 do 400 miliona evra. Ipak, dvije mogućnosti koje se pripremaju za “Alfa Romeo” su najizglednije. Jedna je da se zamrznu investicije u tu robnu marku, nakon što će posljednji model đulijeta biti predstavljen u martu na smotri automobila u Ženevi. Đulijeta bi trebalo da zamijeni model alfa 147, što znači da alfa 166 neće dobiti zamjenu. “Alfa Romeo” bi, prema drugom prijedlogu, ostao sa modelima đulijeta i MiTo, koji je lansiran 2008. godine, kao jedini novitet. Ostali modeli “Alfa Romea”, kao što su alfa 159, brera kupe, spajder i GT kupe ostaće i dalje na montažnim trakama, ali u kraćem periodu.
Vester, koji je bio glavni direktor FIAT-a za tehnologiju postavljen je na mjesto šefa nove grupacije FIAT-a u trenutku kada rastu sumnje u opravdanost postojanja pomenute tri robne marke. I izvršni dirketor FIAT-a Serđo Markione je početkom mjeseca izrazio razočarenje u mogućnost oporavka “Alfa Romea” – nekada najpoznatijeg proizvođača sportskih automobila. Markione je kazao da će 2010. godina biti presudna za “Alfa Romeo”, iako nije pomenuo plan eventualne prodaje te marke, o čemu su mediji u posljednje vrijeme uveliko spekulisali. “Alfa Romeo” pokušava da popravi imidž kompanije koja je godinama kritikovana zbog lošeg snabdijevanja kupaca rezervnim dijelovima i nedovoljnog broja servisa.